To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Toledo Club Polska
Forum miłośników Seata Toledo

Diesel - Duże spalanie! Komputer czy silnik? :/

elvis17elvis - 2009-10-16, 21:42
Temat postu: Duże spalanie! Komputer czy silnik? :/
Witam.
Dzisiaj jeździłem cały dzień po Olsztynie i zaobserwowałem bardzo duże spalanie. Tzn komputer mi je pokazywał.. Trudno mi powiedzieć czy z baku duzo ubywa ale komputer mnie załamywał. Przy normalnej jeździe gdzie zawsze palił około 5,0-6,5 litra dzisiaj nie schodził poniżej 10 litrów!! W trasie jak mu wciskałem na V biegu komputer nigdy nie chcial pokazać spalania powyżej 15litrów a dzisiaj pokazywał ponad 30.
Nie wiem czego to jest wina.. Wydaje mi sie ze komputer zaczyna wariować. Bo nawet jak hamowałem silnikiem ( zawsze pokazywał 0 litrów) to dzisiaj pokazywał czasmi 0 a czasami po 2-3 litry :/ .

Gdy jeździłem oszczędnie po mieście spalanie miałem średnio 5,2 litra a dzisiaj po skasowaniu w pewnym momencie średniej nie mogłem zejść poniżej 7,8 litra...
Silnik pracuje prawidłowo.. tzn bez zmian. Dobrze odpala itp..
Co to może być?

[ Dodano: 2009-10-17, 09:38 ]
Jadąc dzisiaj z rana do pracy zaobserwowałem poprawę. Tzn spalanie jest i tak wyższe niż zawsze było ale nie jest jeszcze takie tragiczne.. zauważyłem ze największy wzrost spalania jest przyśpieszeniach (niby normalne ze spalanie wzrasta przy przyśpieszeniu ale nie aż tak bardzo - przyśpieszając umiarkowanie na IV biegu komputer pokazuje ponad 13litrów chwilowego spalania gdzie wcześniej nie przekraczał 8-9 litrów). Powyżej 130 jest tak jak było. Przez pewien odcinek jechałem 190 km/h i w górę ( z 3-4km ) i spalanie ustało przy ok. 11 litrach.
Dzisiaj zrobiłem ok 50km i średnie spalanie jest o około 2-3 litrów większe niż zawsze przy tym samym trybie jazdy.
Może przepływomierz szwankuje i dlatego komputer daje większą dawkę paliwa?

bartek - 2009-10-17, 10:10

Stawiam na przepływkę, Vag może coś pokaże, ale niekoniecznie. Jak możesz to podmień od kogoś przepływkę.
kornat - 2009-11-26, 14:52

Mam podobny problem a mianowicie taki że czasem komp pokazuje duże spalanie np. jadę 2000 obrotów a komp pokazuje chwilowe 5,4-6,5L a czasem pokazuje 4-4,8L. Sprawdzałem błędy no i pokazało że czujnik temperatury G2 więc go wymieniłem zalałem nowy płyn i efekt ten sam tylko że żadnych błędów na VAGu. zrobiłem 100km spokojnej jazdy nie przekraczając 2500rpm i komp pokazuje średnie spalanie 5,7L i w rzeczywistości gdzieś w okolicy ok. 6L. Mam tak już od września od kiedy kupiłem tolka. Opony 205/55R16, trasy jakie pokonuję to 10km czasem 20km w jedną stronę, silnik AHF oraz wydaje się byś słabszy. W audi A3 z tym samym silnikiem na oponach 205/65R15 tyle samo i tak samo jeżdżę i spalanie nie przekracza 5,5L.
Czy przepływomierz można sprawdzić miernikiem cyfrowym :?:

Sony - 2009-11-26, 23:49

Chwilowym spalaniem bym się nie przejmował. Jeśli już to ogólnym. Generalnie szersze kapcie powodują nieco większe spalanie niż seria 195/65/15. Ja również robię przeważnie takiej długości trasy i u mnie spalanie jest średnio 5-5,5... Najgorzej na początku przed zagrzaniem silnika zżera paliwko. Czy silnik dość szybko Ci się dogrzewa ? Po ilu km ?
kornat - 2009-11-27, 09:43

Tu również jest problem bo czasem przy temperaturze (wg kompa) jakieś 3-5 stopni to auto potrzebuje ok.10 km przejazdu praktycznie jadąc cały czas z jedną prędkością. Jeżdżąc tak samo jak w Audi wychodzi 6,4L i szerokość kapci ta sama. Wczoraj zauważyłem że mam powietrze w rurce idącej od filtra do silnika może to jest przyczyną :?: Może wymienię filtr paliwa zobaczę jaki efekt.
kret602 - 2009-11-27, 14:55

Rowniez mam problem Silnik nagrzewa misie po okolo 7 km. Ogolnie pokonuje 15 zkm dziennie do roboty i drugie 15 km z pracy.
Ostatnio spalanie wyszlo mi okolo 7,5 l Chyab troche duzo prawda???
Jedyne co ostatnio odczytalem z vaga to to ze kat zapłonu jest przestawiony i ma okolo 69 - 72. Nie wiem co moze byc jeszcze przyczyna podwyzszonego spalania

Lucas - 2009-11-27, 14:58

Podwyższone spalanie może się brać z tego że przez połowę swojej trasy jeździsz niedogrzanym samochodem, więc automatycznie przez połowę drogi ciągnie więcej paliwa
Sony - 2009-11-28, 01:01

Lucas napisał/a:
Podwyższone spalanie może się brać z tego że przez połowę swojej trasy jeździsz niedogrzanym samochodem, więc automatycznie przez połowę drogi ciągnie więcej paliwa
Święta prawda :)

@ kornat & kret602

Panowie depczcie na niedogrzanym silniku do 2500tys na każdym biegu a nie :D
Mi tam się silnik dogrzewa po MAX 5km przy niskich temperaturach. A poziom płynu chłodniczego sprawdzaliście jaki macie ?

kornat - 2009-11-28, 20:15

Ja sprawdzam regularnie co tydzień poziom a ostatnio wymieniałem na nowy bo wcześniejszy miał mrozoodporność -10 stopni :)
Ja zawsze jeżdżę między 2000-2500 rpm no chyba że się nagrzeje gdzieś na trasie to już wiadomo :P
Dzięki
EDIT:
Dziś odkręciłem przepływomierz no i ładny czyściutki oraz brak błędów na VAGu więc odpada co do mojego dużego spalania. Może i połowę drogi jeżdżę nie dogrzany ale tak samo jest w A3 i ten sam silnik i kierowca a jednak spalanie mniejsze :/ Na tygodniu zmieniam filtr paliwa zobaczę co się będzie działo.

kret602 - 2009-11-29, 08:03

JA mam płyn chłodniczy nowy G12 Wymienialem go jak kupilem Tolka czyli jakies 2 miesiace temu. Musze sprawdzic jeszcze przepływke natomiast na Vag-u jest czysto wiec tez na poczatku powiedzmy ze mozna wyeleminowac przepływke.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group