To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Toledo Club Polska
Forum miłośników Seata Toledo

Diagnostyka VAG - Błędy z VAGa prośba o pomoc

gurszczak - 2010-04-08, 07:56
Temat postu: Błędy z VAGa prośba o pomoc
Witam w tym wątku wklejamy błędy z VAGa z prośbą o pomoc w wyjaśnieniu co dany błąd może oznaczać.
Bol3k - 2010-04-08, 10:15

Wyskakuje mi co jakiś czas błąd 16502:

16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent

Gdzieś znalazłem, że coś może być z termostatem... Ktoś miał ten błąd? Przerabiał problem? Samochód raczej normalnie się zachowuje, żaden tryb awaryjny ani nic z tych rzeczy.

Pozdrawiam

P.S. Thnx koti, ale chodziło mi o coś więcej, bo angielski też znam :P

koti - 2010-04-08, 11:09

Test termostatu, czujnika G2, czujnika G62 dla TDI
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

1. pomiar na zimnym silniku
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie (jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62) - temperatury należy zanotować.

- jeżeli temperatury w grupie 007 znaczne różnią się od temp. otoczenia to uszkodzony G2

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.(wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a) - jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4. - temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

- Jeżeli wskazania czujników są tożsame i rosną równomiernie, ale silnik po przejechaniu około 15km (nie dot. Silnych mrozów) nie osiągnął temp. roboczej (czyli 90*C we wskazaniach G62 nie na budziku)to - uszkodzeniu uległ termostat.

- jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

Bol3k - 2010-04-08, 11:20

Thnx. Będę testował i napiszę co zaobserwowałem..

Pozdrawiam

Joe*Quarry - 2010-05-03, 12:17

błąd nr 00913 nie wiem nie mogłem znaleźć :/ proszę o pomoc
Tomas - 2010-05-03, 12:33

00913 - Window Regulator Switch: Front Right Driver (E81)
Bol3k - 2010-05-06, 16:27

Prośba o pomoc:

Control Module Part Number: 1C0 907 379 K
Component and/or Version: ASR FRONT MK60 0103
Software Coding: 0013313
Work Shop Code: WSC 00001
1 Fault Found:
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent


VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 06A 906 032 EF
Component and/or Version: 1.8L R4/5VS MOTR 0001
Software Coding: 10530
Work Shop Code: WSC 06402
Additional Info: VSSZZZ1MZ3R045691 SEZ7Z0B1743056
4 Faults Found:
17645 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1237 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17647 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1239 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17648 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Open Circuit
P1240 - 35-10 - - - Intermittent
17646 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1238 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Thnx i Pozdrawiam

koti - 2010-05-06, 17:09

Bol3k, masz nie zarejestrowaną wersję programu.

00285 P1716 Sygnał prędkości kół ABS #2 (prawy przód) - przerwa w obwodzie
Sprawdź kable, może się przetarły.

17645 P1237 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #1 – obwód otwarty A
17646 P1238 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #2 – obwód otwarty A
17647 P1239 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #3 – obwód otwarty A
17648 P1240 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #4 – obwód otwarty A
Masz gaz albo jakieś odcięcie zapłonu?

Bol3k - 2010-05-06, 18:35

koti napisał/a:
Bol3k, masz nie zarejestrowaną wersję programu.


Wiem. Ale mam jakiś dziwny motyw, że rejestruję ją, wyświetla mi się, że jest zarejestrowana a następnie jak odpalam jakiś test to znowu wyskakuje, że nie zarejestrowana. :(

koti napisał/a:
00285 P1716 Sygnał prędkości kół ABS #2 (prawy przód) - przerwa w obwodzie
Sprawdź kable, może się przetarły.


Gdzie tych kabli szukać??

koti napisał/a:
17645 P1237 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #1 – obwód otwarty A
17646 P1238 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #2 – obwód otwarty A
17647 P1239 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #3 – obwód otwarty A
17648 P1240 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #4 – obwód otwarty A
Masz gaz albo jakieś odcięcie zapłonu?


Gazu brak i nigdy nie było. Immo fabryczny jakiś na pewno + alarm. Poza tym mam antynapad.

Z tymi błędami na cylindrach już kiedyś miałem.. zanim kupiłem kabel to już mi mechanik kiedyś mówił, że coś takiego było, ale auto jeździ i jeździło normalnie.

Z aku nie mam problemów, wymieniony ok. pół roku temu.

koti - 2010-05-06, 20:40

Bol3k napisał/a:
Gdzie tych kabli szukać??

Czujnik masz przy kole, może kabel wypadł z zaczepu i przetarł się o oponę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group