Chłodnica

Tematy ogólno-techniczne

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq, Roxon40, peter174

Postprzez ap05 » 3 listopada 2008, o 20:52

miałem kidyś podobny problem, rano przy zimnym silniku zapalała się kontrolka, a co kilkanaście dni dolewałem płynu. Okazało się, że jakiś oring się poluzował i płynu bardzo powoli ubywało. Nawet mały wyciek można poznac po charakterystycznym i intensywnym zapachu płynu chłodzącego, czu wyraźnie po otworzeniu maski.

pzdr adam
ap05
 

Postprzez pingpong » 3 listopada 2008, o 21:36

Gdzieś czytałem, że przy stosowaniu płynu G 12 nie ma potrzeby jego wymiany wystarczy uzupełniać tylko braki. Czy faktycznie ten płyn się nie starzeje?
pingpong
pingpong
Forumowicz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 12 sierpnia 2008, o 13:49
Lokalizacja: Konin
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6 SR

Postprzez CYRULIK » 3 listopada 2008, o 21:47

wszystkie płyny ulegają procesowi starzenia, niby dolanie koncentratu rozwiazuje problem zamarzania, ale płyn ma jeszcze inne właściwości smarne, konserwujące, czyszczące itp.
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
Avatar użytkownika
CYRULIK
Junior Admin
 
Posty: 869
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 21:22
Lokalizacja: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)
Car: Leon Zonki ;)
Engine: Moje S 2,5

Postprzez luk23 » 12 listopada 2008, o 14:45

czesc! w serwisie seata mowia ze sie plynu nie wymienia,tylko sprawdza zamarzalnosc i jak jest ok to nic nie trzeba robic,ale wymienic napewno nie zaszkodzi.
luk23
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 22 czerwca 2008, o 10:04
Lokalizacja: raciborz,hameln
Car:
Engine:

Postprzez CYRULIK » 12 listopada 2008, o 21:33

a w VW twierdz ze sie filtra paliwa nie wymienia, wiec jak kto woli
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
Avatar użytkownika
CYRULIK
Junior Admin
 
Posty: 869
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 21:22
Lokalizacja: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)
Car: Leon Zonki ;)
Engine: Moje S 2,5

chlodnica

Postprzez luk23 » 8 stycznia 2009, o 18:06

witam.dzisiaj zauwazylem w moim tolku 1.6AKL 2001r,ze obudowa chlodnicy rusza sie (bardziej z dolu),ale z gory tez,tak jakby byla na jakis gumowych czy plastykowych uchwytach(tak jak tlumik).teraz nie wiem czy tak ma byc,czy pogubilem jakies sruby.tolek nigdy nie byl rozbierany z tad moje zdziwienie.jakby ktos byl tak mily i sprawdzil w swoim toledo.dzieki.pozdrawiam
luk23
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 22 czerwca 2008, o 10:04
Lokalizacja: raciborz,hameln
Car:
Engine:

Postprzez DENEBO » 8 stycznia 2009, o 22:10

Obudowa chłodnicy z wentylatorami jest integralną częścią modułu chłodzącego...
Musi być leastyczny ale nie rozkręcony... :-/

Lepiej sprawdz, bo można narobić sobie niepotrzebnych kosztów!!! :roll:
np.wentylator klimatyzacji z modułu kosztuje około 200zł, ja kupiłem za 170zł <zygi>

Pozdro...
Avatar użytkownika
DENEBO
Forumowicz
 
Posty: 431
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 15:56
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Car:
Engine:

Postprzez luk23 » 9 stycznia 2009, o 14:47

czesc.to znaczy chlodnica i wentylatory siedza w obudowie,ale ta plastykowa obudowa jakby nie byla przykrecona do ramy auta tylko tak jakby zawieszona na jakis gumach podobnie jak tlumik i mozna nia poruszac
luk23
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 22 czerwca 2008, o 10:04
Lokalizacja: raciborz,hameln
Car:
Engine:

Postprzez DENEBO » 11 stycznia 2009, o 22:59

luk23 jeśli chłodnica Ci lata w obudowie to pewnie masz uszkodzone gumy, albo ich w ogóle nie masz :-/ te zaznaczone na rysunku.
Musisz dokładnie sprawdzić w którym to miejscu, to namierzymy razem co potrzebujesz

Obrazek
Avatar użytkownika
DENEBO
Forumowicz
 
Posty: 431
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 15:56
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Car:
Engine:

Postprzez maniekmc » 12 stycznia 2009, o 03:22

Otóż chłodnica się u każdego trzesie, wczoraj sprawdzane w 1M 1.8 20v, komisyjnie potwierdzone, chłodnica razem z wentylatorami jest umieszczona na jakis gumach i się trzęsie.
[center]Obrazek[/center]
Avatar użytkownika
maniekmc
Forumowicz
 
Posty: 845
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 15:02
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron