Odpowietrzenie układu paliwowego

Tematy ogólno-techniczne
Awatar użytkownika
regii.kr
Forumowicz
Posty: 903
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Kraków

Odpowietrzenie układu paliwowego

Post autor: regii.kr »

odkręcasz i czekasz kiedy popłynie ropa i zakręcasz wtedy filtr jest odpowietrzony a bąbelki to nie problem zawsze troszkę się wkradnie do układu :)
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Odpowietrzenie układu paliwowego

Post autor: kornat »

Ten odpowietrznik na dole jest to plastikowa śruba (tak to nazwę) z uszczelką. Odkręcasz i zakręcasz taka jest zasada działania. Tylko uważaj bo jak urwiesz to 0.5L ON spłynie sobie i będziesz miał problem. Odpowietrzyć to lepiej poluzować rurkę od wtrysków zaczynając od 4 od pompy i poczekać aż powietrze wyleci i tak dalej. Tylko że na zapalonym silniku.
Ostatnio zmieniony 14 gru 2009, 22:07 przez kornat, łącznie zmieniany 1 raz.
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

Odpowietrzenie układu paliwowego

Post autor: Szymek08 »

ok dziekuje jeszcze raz jutro z rana odpowietrza a potem odpale i napisze czy pomogło. Pozdrawiam :lol:

[ Dodano: 2009-12-16, 21:43 ]
mialem napisac jak odpala. Otoz nie robilem dos
    ownie nic - czyli nie odpowietrzalem uk
adu (filtra paliwa) i dwa dni z rzedu odpala normalnie. Niby to dobrze ale zeby kiedys mnie znow nie zaskoczył. A mozecie mi koledzy powiedziec jak sprawdzic czy swiece sa okej ale bez wykrecania ich- jesli to mozliwe??? tak pytam chodz swiece maja dopiero ok 9 miesięcy. Sa to swiece NGK
[/list]

[ Dodano: 2009-12-18, 15:38 ]
A jeszcze mam pytanie czy ta srube na odpalonym silniku czy wyłączonym odkrecamy??? Ale to chyba Aku mam winę Bo dziŚ rano rozrusznik słabo dawał. ale aku jest cyba w 36 tygodnia 2001 roku wiec maił prawo (mysle tak bo to aku Varty z wytłoczonym symbolem H4B2842430136) Z gory dzieki za odpowiedz[/list]

[ Dodano: 2009-12-19, 14:12 ]
Wszystko ładnie odpowietrzyłem - dzieki za pomoc:) Jednak dzis rano podchodze do auta i sprawdzam aku voltomierzem i pokazuje 12.2V mysle jest ok. Ale auto nie chce palic. Za drugim razem przy przekreceniu kluczyka dodalem troszke tgazu i auto zapaliło... ale pojechałem do elektryka zeby o sprawdził i wyszło ze aku ma 12V ale pradu rozruchowego mam tylko 60% wiec czeka mnie wymiana aku. Ale wymiany dokonam w poniedziłek.
arni52

Odpowietrzenie układu paliwowego

Post autor: arni52 »

Witam od niedawna jestem posiadaczem seata toledo 1,9 110km z 2000r i już jest problem podobny jak u kolegi wyżej, nieraz rano mam problem z odpaleniem ropa się cofa i nie chce odpalać przeważnie dzieje się to po pracy auto stoi 24h i delikatnie pod górkę ale to delikatnie, rano wsiadam i dupa kręcę i nie odpala dopiero po psiuknięciu plakiem odpalił.Dziś wymieniłem filtr paliwa na manna i dalej w tym przewodzie widać jak pęcherzyki powietrza płyną do pompy od filtra, byłem dziś u mechanika odpowietrzyć ale to nie pomogło... mechanik dziś oglądał pompę i powiedział że się poci, wyczyścił ją przy mnie do sucha i po chwili pracy silnika znów była mokra, czy rozszczelnienie pompy ma wpływ na pęcherzyki powietrza w przewodzie??????? i czy ma to wpływ na te cholerne odpalanie ???? dodam że jak ciepły silnik to odpala po 1 sek.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Odpowietrzenie układu paliwowego

Post autor: szymekgd »

arni52 pisze:dopiero po psiuknięciu plakiem odpalił.


:evil:

arni52 pisze:mechanik dziś oglądał pompę i powiedział że się poci,


Daj zdjecie z miejscem gdzie sie poci, stawiam, ze to nastawnik, jezeli mam racje to pocenie nie ma znaczenia.

arni52 pisze:czy rozszczelnienie pompy ma wpływ na pęcherzyki powietrza w przewodzie


W pompie masz dwa zawory jednokierunkowe, jeden jest na wejsciu paliwa z filtra, jezeli nie spelnia swojej funkcji to po postoju paliwo z pompy "ucieka" do filtra i baku (sa nizej), w tym przypadku pomaga zalozenie dodatkowego filtra na przewod przed pompa. Inne rozwiazanie to regeneracja pompy, czyli wymiana zuzytych elementow (min. filtra), uszczelnien i ustawienie poczatku wtrysku i cisnien na maszynie.
Michal
ODPOWIEDZ