Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
krzysiek1606
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 04 sty 2015, 17:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: nasielsk

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: krzysiek1606 »

hybryde ktora skladalem miala uszczelke z 3 otworami chociaz po pomiarach powinna miec z 1
do tego zawory sa zaglebione od plaszczyzny glowicy 0.3mm i przy - 20 w zeszlym roku nie bylo najmiejszego problemu palil od strzala
tez sie martwilem jak to bedzie ale jak sie pozniej okazalo nie potrzebnie
poza tym pomiar cisnienia wyszedl niezle po 30 bar na kazdym cylindrze
wiec odprezanie uszczelka jest niewielkie ;-)
oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238
Awatar użytkownika
tomason2
Forumowicz
Posty: 102
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:57
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Skąd?: Dobczyce

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: tomason2 »

krzysiek1606 pisze:z mojej praktyki warto zalozyc najgrubsza uszczelke i tak samo krotkie sprezyny do pompy wtryskowej
mozna wiecej dmuchac i wyzej krecic 8-)

krzysiek1606 pisze:hybryde ktora skladalem miala uszczelke z 3 otworami chociaz po pomiarach powinna miec z 1
do tego zawory sa zaglebione od plaszczyzny glowicy 0.3mm i przy - 20 w zeszlym roku nie bylo najmiejszego problemu palil od strzala
tez sie martwilem jak to bedzie ale jak sie pozniej okazalo nie potrzebnie
poza tym pomiar cisnienia wyszedl niezle po 30 bar na kazdym cylindrze
wiec odprezanie uszczelka jest niewielkie ;-)


Jak dla mnie uszczelka pod głowicą ma pozostać taka jak przed planowanie głowicy, bo dobiera się ją na podstawie wystawania tłoków tak jak kolega vwir wspominał. Odprężanie silnika zmniejsza stopień sprężania który jest stałym parametrem, a nie ciśnienie sprężania. Więc pomiar ciśnienia sprężania nic nie powiedział Ci na temat stopnia sprężania. Dwie różne wartości.
Tomek

ASV - 150KM - 328Nm :-)
Watter
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 08 wrz 2014, 20:43

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: Watter »

Podłącze się z pytaniem, miałem problemy z układem chłodzenia, teraz wszystko się ustabilizowało, wątpliwość mam co do górnego węża, po przejechaniu około 25 km mogę go tak ścisnąć, jest gorący: https://www.youtube.com/watch?v=HqnQZYa ... e=youtu.be

- górny wąż jest gorący, wąż za termostatem trochę ciepły ale ogólnie zimny ( czytałem że to normalne teraz zimą )

- mam nowy termostat i czujnik temp. ( skakała temperatura na desce )
- wycieków nie mam, stan płynu mam na poziomie minimum i tak się trzyma
- zbiorniczek wyrównawczy zmieniłem, korek zmieniłem - słychać teraz jak upuszcza ciśnienie ( syczy )
- jadę np. około 100km i nie przegrzewa się, trzyma 90
- oleju nie przybywa w silniku, w zbiorniczku płyn jest czysty

- płynu narazie nie dolewam, trzyma się na minimum. Nie odkręcam korka, nie grzebie jak jest niby ok.

Borykając się z problemami ( nieszczelny króciec termostatu, nieszczelność przy zbiorniczku ) płyn mi uciekał, zajechałem do mechanika to oczywiście stwierdził że z takim wężem to może być uszczelka, a okazało się że płyn mi ubywał przez nieszczelność.
Zlikwidowałem nieszczelności, płyn się trzyma, temperaturę trzyma, jeżdżę już tak dwa miesiące i jest ok.
No ale mam wątpliwości co do tego węża bo po prostu nie mam porównania do innego tdi dlatego będę wdzięczny za wasze opinie na ten temat.

Mam problem z silnikiem dziwny, dlatego biorę pod uwagę uszczelkę stąd to pytanie o wąż

Niestety mechaników w okolicy mam niby dobrych ale na zasadzie zlecę mu co chce i on to zrobi. Jak bym dał auto żeby zrobili to metoda prób i błędów może bym miał jakiś efekt... Dzięki za każdą pomoc :)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: vwir »

Wszystko masz dobrze. Nie kombinuj ;) Dopóki węże nie robią się nadmiernie twarde to jest ok. A ten króciec w głowicy to mogłeś założyć na nowym oringu, a nie zaciapać silikonem :p
Watter
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 08 wrz 2014, 20:43

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: Watter »

Króciec od termostatu dałem na nowym oringu, a ten gdzie jest czujnik temperatury to taki mam nie ruszałem go fakt że nie ciekawie to wygląda trochę. Dzięki za odp. także dopóki jest ok to nie ruszam niczego ;)
ODPOWIEDZ