Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: GRZANA »

szymekgd Dzięki kolego za trafną podpowiedź , jak to mówią szkłem tyłaka nie wytrzesz . trzeba trochę zainwestować by nadal śmigać TOLUSIEM
dzieki za tak wyczerpującą rozmowę na forum :-) :-) :-) :-)

[ Dodano: 2012-06-20, 20:45 ]
Witam kolegów więc jestem po wymianie uszczelki
głowica po regeneracji nie była pęknięta
koszty trochę nie na moją kieszeń ale trzeba było
Mam pytanie co może powodować walnięcie uszczelki ?
1 przegrzanie
2 przebieg
3 jeden z wtryskiwaczy daje więcej niż powinien
muszę go pod kompa podpiąć i zrobić mu logi dynamiczne coś mnie niepokoi dziwnie pracuje na wolnych obrotach niby regularne obroty ale czuć takie nerwowe wstrząsy jak go lekko przy gazuje się uspokaja powiedzcie coś jak po wymianie uszczelek u was co sie działo bo zaczynam tracić cierpliwość
GRZANA
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Skąd?: Bielsko-Biała

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: jakub_bb »

jak ja oddawałem swojego do roboty to powiedziałem, że jak zobaczy po drodze coś co będzie się kwalifikować do wymiany to niech nawet się mnie nie pyta tylko robi.
I tak wymienił wszystkie popychacze bo był na nich lekki dołek, 16szt za 1szt chyba było 50zł.
Za całość z planowaniem i wszystkimi płynami skasował 1600zł
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: remiq »

jakub_bb pisze:powiedziałem, że jak zobaczy po drodze coś co będzie się kwalifikować do wymiany to niech nawet się mnie nie pyta tylko robi

W taki sposób ja za wymianę tarczy sprzęgła zapłaciłem 900zł...

Popychacze za 50zł? Co to za maszyna była? Szklanki do VW najdroższe widziałem po 29zł/szt.

I głowicy w TDI się nie planuje, bo jest płaska!
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: szymekgd »

remiq pisze:I głowicy w TDI się nie planuje, bo jest płaska!


Ja słyszałem, że planuje i ew. gniazda zaworowe głębiej osadza lub inną (są 3?) grubość uszczelki daje.
Michal
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: kornat »

szymekgd pisze:Ja słyszałem, że planuje i ew. gniazda zaworowe głębiej osadza lub inną (są 3?) grubość uszczelki daje.

Też tak słyszałem od osoby, która zajmuje się tym na co dzień. Jeżeli jest wżer to zostawiając to cała robota idzie na marne.
Są trzy rodzaje grubości uszczelki:
- 1,55
- 1,63
- 1,71
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: Kitaj »

No pewnie że są 3 sztuki uszczelki pod głowicą i rozróżnia się je po ilości dziurek na blaszce uszczelki. U nas znajduje się to zaraz za pompą wtryskową o ile dobrze pamiętam ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Skąd?: Bielsko-Biała

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: jakub_bb »

remiq, ten mechanik od czasu kiedy zajmuje się moim autami jest moim znajomym więc mam do niego pełne zaufanie. A jednocześnie wie, że mnie nie naciągnie i wie, że wole mieć lepsze części niż tańsze, nie pamiętam z jakiej firmy były popychacze ale pokazywał mi pudełko paragon i stare popychadła.
Facet normalnie robi na serwisie w VW, a po godzinach u siebie w garażu, więc polegam na jego wiedzy.
Głowice robił mi w ARLu
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: DzieX »

remiq pisze:I głowicy w TDI się nie planuje, bo jest płaska!


Ale nie dość płaska. Nie opowiadaj takich pierdół :)
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: remiq »

DzieX pisze:Ale nie dość płaska. Nie opowiadaj takich pierdół

Chyba, że jako planowanie bierzecie zabielenie powierzchni i czyszczenie z resztek starej uszczelki. I wtedy po zebraniu 0,05mm i wrzuceniu uszczelki o rząd grubszej auto dalej śmiga bez problemów.

DzieX, poczytaj serwisówki do VW/Audi. Haynes podaje, że głowica nie nadaje się do planowania (Golf III/Vento, rozdział 2C strony 1 i 9 "Head reworking not possible"), a "Sam naprawiam" do Toledo 1L (rozdział 3, str. 159), VW Golf III (rozdział 3 str. 158), VW T4 (rozdział 3, str. 108) mówią, że jeśli niepłaskość powierzchni głowicy przekracza 0,1 mm, to nadaje się do wymiany. Książka do Passata B3 podaje w rozdziale 3 str. 98, że "głowicy się nie szlifuje". Dalej mam szukać? I to dotyczy wszystkich diesli VAG, bo budowa ich głowicy jest praktycznie taka sama (no oprócz 2,0 TDI 16V, ale takich tu nie ruszamy).

A to, że Cytryn&Gumiak w garażu sobie czapkę od diesla na magnesówce przelecieli 1mm, jak benzyniaka, po czym poskładali i wielkie zdziwienie, że zawory wystają i trzeba 2 uszczelki założyć to już inna sprawa. Bo technicznie SIĘ DA, ale się nie powinno.

szymekgd, jeśli osadzi się głębiej gniazda zaworowe, to trzeba by też wymienić zawory na krótsze (a takich krótszych nie ma), bo niestety luz między końcem trzonka zaworu, a współpracującą powierzchnią popychacza jest rzędu ok. (dokładnie nie pamiętam) 1mm, i po osadzeniu zaworów głębiej o ten 1mm i nagrzaniu silnika zawory były by cały czas niedomknięte. I weź tu odpal auto...

jakub_bb, widocznie nie była zwichrowana i wystarczyło wyczyścić.

Proponuję przestudiować trochę poważniejszej literatury, niż Autokrata...

Żeby nie było OT, można przenieść do tematu o naprawie głowicy...
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: kornat »

remiq, planowanie przylgni głowicy jest ogólnie nazywana czy to będzie 0,03 czy 0,1mm w obu przypadkach mówi się na to planowanie, bo nie ma widełek kiedy było zabielenie a kiedy planowanie. Poza tym różnica między jedną uszczelką a drugą jest 0,08mm a podałeś z książki:
remiq pisze:mówią, że jeśli niepłaskość powierzchni głowicy przekracza 0,1 mm, to nadaje się do wymiany.

więc trochę sam sobie zaprzeczasz, a nam wmawiasz, że chcemy odwalić jaką kaszankę ze stodoły.
Zebranie 0,08mm to nie jest zabielenie, tylko planowanie przylgni głowicy w tym wypadku dajesz uszczelkę nr 2 i masz jak fabrycznie. Wychodzi, że nie zebraliśmy więcej niż książka pisze a mamy identyczną odległość, więc gdzie w tym wypadku masz dwie uszczelki? Jakbyś dał dwie uszczelki to zawory byś palcem otwierał :-P

P.S. to co książka pisze a jak jest w rzeczywistości to czasem dwa różne światy. Pewnie dlatego że oni trzymają się części oryginalnych, gdzie może nie ma różnych grubości. Uprzedzam, grubości uszczelek podałem z firmy Elring'a czyli nie jakiś badziew.

P.S.2. Książki Boscha podają, że rozpylacze o otworkach 0,216 (z 2.5TDI) nie pasują do korpusów z 1.9TDI a rzeczywistość pokazała, że się da i to wszystko działa bez problemu i również profesjonalnie.
ODPOWIEDZ