Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

Wymiana drążków kierowniczych

Tematy ogólno-techniczne
luki32
Forumowicz
Posty: 113
Rejestracja: 30 maja 2013, 19:42

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: luki32 »

Witam!
Panowie mam takie pytanko ,przyszły mi już drążki kierownicze do toleusza.
Chciałbym się za to zabrać póki ciepło jest jeszcze.
Czy bez kanału da radę wymienić drążkow w 2.3 v5 Agz ??
Czy zawsze się wymienia razem z drążkami osłony te gumowe??
Auto jest "nagwintowane" więc troszke jest niższe.
Czekam na odpowiedzi.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 paź 2013, 01:18 przez luki32, łącznie zmieniany 1 raz.
FUCKER
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 18 sty 2013, 23:48

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: FUCKER »

Całe drążki chcesz wymienić ? Czy same końcówki ?

Jak osłony nie są spękane to nie trzeba wymieniać. Ale warto je ścisnąć i zobaczyć czy mają pęknięcia na załamaniach.
Zapraszam do polubienia mojej strony

https://www.facebook.com/kameleon.org
luki32
Forumowicz
Posty: 113
Rejestracja: 30 maja 2013, 19:42

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: luki32 »

Drążki muszę wymienić,bo jest luz.Końcówki były najpierw wymieniane
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Skąd?: zambrów

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: mariusz88 »

Kolego osłony też zmieniaj i to na gumowe miękkie,żaden plastik i dobrze zaciśnij na drążku i maglownicy,dla pewności uszczelniające połączenie smarem, bo jak zrobisz to byle jak i pod osłony dostanie się woda i sól zimą to masz wżery na maglu gotowe co równa się z regeneracją/wymianą a to znacznie większy koszt niż 20zl za nowe osłony, przy odrobinie sprytu wymienisz drążki bez kanału, zmieniając prawy drążek kola na maksa w prawo i dostęp jest i analogicznie z lewą stroną ;)
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Skąd?: Nowa Sól

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: piotrek148 »

Odgrzeje kotleta ;)
Dziś mój mechanik wymienił mi lewy drążek kierowniczy + końcówka drążka. Czy po tej operacji muszę jechać na zbieżność ?
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: Kitaj »

tak
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Skąd?: Nowa Sól

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: piotrek148 »

Kitaj pisze:tak

Zawsze trzeba sprawdzać/ ustawiać zbierzność po wymianie drążka?? Bo słyszałem z różnych źródeł - że jak nie sciaga auta, nie piszczą opony, jak kierownica jest prosto - to nie trzeba ??
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: bartek »

piotrek148, bzdury słyszałeś, zawsze warto sprawdzić geometrię po jakiejkolwiek ingerencji w zawieszenie. A po drążku lub końcówce - obowiązkowo.
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Skąd?: Nowa Sól

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: piotrek148 »

bartek pisze:piotrek148, bzdury słyszałeś, zawsze warto sprawdzić geometrię po jakiejkolwiek ingerencji w zawieszenie. A po drążku lub końcówce - obowiązkowo.


Dzięki ;)
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Skąd?: WA

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: Danielek. »

piotrek148 pisze:
bartek pisze:piotrek148, bzdury słyszałeś, zawsze warto sprawdzić geometrię po jakiejkolwiek ingerencji w zawieszenie. A po drążku lub końcówce - obowiązkowo.


Dzięki ;)


Trzeba było wymienić z drugiej strony zrobić zbieżność i byś miał komplet ;-)
ODPOWIEDZ