Witam Panowie, chciałbym spytać was o pewien nurtujący mnie "objaw", bo w sumie ciężko to sprecyzować. Ale do rzeczy, Mój spokojny seacik ma czasem tak że stojąc w korku bądź po prostu stojąc, silnik zaczyna głośniej pracować na kilka sekund, po czym to ustępuje, sprawdzając komputer 0 błędów, obie sondy sprawne, a świece oleje i inne duperele oczywiście nowe i nie z dolnej pułki. Dodatkowo zauważyłem przeglądając bloki w vagu, ze w momencie tego głośniejszego, cięższego "trybu" pracy spalanie chwilowe rośnie dwukrotnie a napięcie na sondzie zmienia się z 1,5 na ~2,5V.
Samochód nie ma problemów z palnie, spalaniem, czy dynamiczniejszą jazdą, pytam z czystej ciekawości.
A i jeszcze moje odczucia z tego są takie że przypomina to jakby samochód przechodził w tryb wypalania DPF'a:P
hmm, klima- tłumaczyłoby to obciążenie silnika i hałas, jednakże wzrost zużywanego paliwa jest zbyt duży nawet na zimnym silniku, wiatraki tutaj troszeczkę inaczej brzmią, w każdym razie dziękuje za sugestie, jak rozwikłam tą zagadkę to się pochwale, może komuś się przyda;)
witam panowie mam pytanko mianowicie dzis przepalil mi sie bezpiecznik ten szerszy na samym dole i niezgasly kontrolki od epc i tcs po uruchomieniu silnik zaczal nierowno pracowac i niewkreca sie na obroty ,po jego wymianie kontrolki nadal sie swieco mial moze ktos z was taka sytuacje czy wystarczy teraz tylko skasowac bledy ?
podobnie miałem po zabawie z kabelkami, ale po skasowaniu błędów wszystko wróciło do normy
Panowie, niektórzy z was zmieniali pompę wody(mechaniczna), mogły któryś z was podzielić się której firmy ma ów, i czy uszczelnialiście to dodatkowy, czy tak jak jest, bez żadnych dodatków "silikono-podobnych".
Witam Jestem nowy na forum i mam kilka pytań odnośnie silnika 2.3 AGZ,takowy posiadam i krew mnie zalewa jak nim mam jechać.Ogólnie nie miałem okazji jechać innym samochodem z tym motorem więc nie mam też odniesienia co do samej jego pracy ale wydaje mi się że moc jest w normie bo fajnie się zbiera ,spalanie wiadomo ze 13 na LPG wiec tez norma. Gdy go kupiłem po przejechaniu kilkunastu km i ochłonięciu po zakupie poczułem szarpanie podczas jazdy najbardziej odczuwalne przy lekkim przyśpieszaniu i stałej prędkości tak ok.2-3 tyś obr.Więc : -podłączyłem vaga -brak błędów -wymieniłem przepływkę (używka) i nic. -wymieniłem kompletny rozrząd bo było słychać i przy okazji sztywny zamach z VR6 i nic. -czyszczenie przepustnicy i adaptacja -świece,kable,cewka bez poprawy -sprawdziłem szczelność kolektora i węży dalej nic -sondę sprawdzałem multimetrem pracuje poprawnie w zakresie 0.2-0.8 V Nie mam już siły z tym silnikiem dodam że na jałowym też nim trochę trzepie a objawy były od początku na PB jak i po założeniu LPG. Proszę o jakieś sugestie i dobre rady bo już myślę nad swapem na 1.8 T choć nie chce tego robić.Pozdro