Cześć i czołem. Mam zapytanie. Jakiś czas temu regenerowałem turbo. Objawy typowe przy 2,5 - 3 tys spadek mocy. Okazało się że zmienna geometria się zacinała (przy okazji wymieniona gruszka bo stara pomału rdzewiała). Turbina zregenerowana i tak oto po 4 miesiącach problem powrócił... Jednakże czy to problem turbiny? Bo zajechałem do swojego mechanika i powiedział że niekoniecznie to w wina turbo. Że być może jest to wina wtrysków, bądź czujnik ciśnienia podaje błędne informacje i wyskakuje CHECK i załącza się tryb awaryjny. Spotkał się ktoś z was z takim problemem?
To check engine w ogóle Ci wyskakuje na desce czy nie ? Bez logów dynamicznych się raczej nie obejdzie. Wątpię, żeby przeładowaniu winne były wtryski, ale czujnik tzw. map sensor to i owszem. Zrób logi, wrzuć w odpowiednim wątku i obadamy sprawę.
Sony pisze:To check engine w ogóle Ci wyskakuje na desce czy nie ? Bez logów dynamicznych się raczej nie obejdzie. Wątpię, żeby przeładowaniu winne były wtryski, ale czujnik tzw. map sensor to i owszem. Zrób logi, wrzuć w odpowiednim wątku i obadamy sprawę.
Tak, zazwyczaj jak przekraczam 2,5 - 3 tys obrotów. I po zapaleniu zaczyna "mulić" silnik, gaśnie (check) przy dłuższej spokojnej jeździe.
Po mojemu to trzeba zrobić logi i sprawdzić błędy na VAGu. Ty jesteś z Kosowa obok Moszczenicy ? Jeśli tak to masz do Piotrkowa rzut beretem, więc zapraszam do siebie na diagnostykę. Szczegóły na PW.
Sony pisze:Po mojemu to trzeba zrobić logi i sprawdzić błędy na VAGu. Ty jesteś z Kosowa obok Moszczenicy ? Jeśli tak to masz do Piotrkowa rzut beretem, więc zapraszam do siebie na diagnostykę. Szczegóły na PW.
Niestety nie, bliżej Warszawy. Tam gdzie jest chińskie centrum handlowe... Udało mi się znaleźć innego kolegę z bardzo podobnym problemem, i wyszło mu że to przepływomierz...
macsta12 pisze:Bez komputera to możesz wymieniać części i tracić kasę bez sensu. Po logach widać gdzie szukać przyczyny. Do mnie masz 100 km to i tak sporo.
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Podpinałem z mechanikiem pod komputer i wyskoczył ten sam błąd co przed regeneracją turbiny. Mianowicie zmienna geometria łopatek, nie otwierały się do końca. Żadnego innego błędu nie pokazuje...
Ale trzeba zrobić logi dynamiczne i widać czy przeładowuje, wysterowanie n75 . Przepływomierz też tam da się sprawdzić. Same błędy to nie wszystko. Palcami można sprawdzić jak chodzi sztanga turbiny. Można komputerem w logu 011bs. Ten mechanik chyba nie za bardzo obeznany.
Witam
Podłączam się do problemu
Zawor n75 oraz n18 wymienione. Wężyki sprawne. Dzisiaj jeszcze wyczyścilem filtr powietrza. Dodatkowo dzisiaj zauważyłem że u mojego Ojca po wyciągnięciu Wężyka z zaworu to słychać uciekające ciśnienie zaś u mnie po wyciągnięciu Wężyka niczego nie słychać :x tata ma silnik alh zaś ja AGR. Radzicie coś może?