[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Tematy ogólno-techniczne
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Lokalizacja: WA

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: Danielek. »

Być może przepływka pada i świruje z dawką mieszanki,mogą też być winne wtryski gazu które są nie szczelnei leją,nieszczelność w dolocie itp
Zaskoczę Cię bo drugi problem jest bardzo często spotykany w 1.6 a zaniedbanie często kończy się bolesną wymianą skrzyni ;-) Dokładnie chodzi o nity w mechanizmie różnicowym.

http://forum-mechanika.pl/threads/wymia ... nie.14382/
K
Kamil_N
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 05 paź 2016, 13:07
Auto: 1M
Model: 1.6 AKL
Lokalizacja: Opole Lubelskie

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: Kamil_N »

Jak miałem swojego czasu problemy z falowaniem które próbowałem rozwiązać, to takie coś jak pozostawanie obrotów na kilku tysiącach bez opadania miałem jak bawiłem się przepływomierzem (odłączanie itp). Sprawdź styki czy nie zaśniedziały czy coś.
Awatar użytkownika
ginger_krk
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 27 sie 2017, 18:33
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6
Lokalizacja: kraków

Re: [ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: ginger_krk »

Danielek. pisze:Być może przepływka pada i świruje z dawką mieszanki,mogą też być winne wtryski gazu które są nie szczelnei leją,nieszczelność w dolocie itp
tylko jeśli nie ma różnicy czy jadę na gazie czy na benzynie to to raczej wtryski nie mogą mieć tu nic do czynienia?
Nieszczelność w dolocie - były wymienione wszystkie uszczelki, sprawdzone przewody i wymieniona gruszka doładowania dynamicznego.

Czy przepływka wykaże jakiś błąd po podpięciu programu ? Bo żadna kontrolka się nie świeci.

EDIT:
Danielek. pisze:Zaskoczę Cię bo drugi problem jest bardzo często spotykany w 1.6 a zaniedbanie często kończy się bolesną wymianą skrzyni ;-) Dokładnie chodzi o nity w mechanizmie różnicowym.
Typ skrzyni DUU. Nity wymienione na śruby 03/2016. No mam nadzieję, że tak szybko się to nie powtórzy. Od tego czasu przejechane jakieś 27-30 tys.
Może to tylko wrażenie ale większy opór stawiają przy jak auto się mocniej "rozgrzeje".


EDIT: Jeśli komuś to pomoże na przyszłość to u mnie się okazało, że winnym wariacji obrotów był czujnik temperatury płynu chłodniczego - Wymiana własnymi rękoma + sam koszt czujnika 46,00

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
brtk
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 08 maja 2016, 23:38
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Warszawa

Re: [ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: brtk »

Mam takie pytanie.

Od początku jak kupiłem samochód, mam taki problem, że jak odpale samochód, to strasznie śmierdzi przy samochodzie. Co może powodować ten smród, nie znam się, więc nie mogę określić co to za zapach, na pewno jakiś spalin. Dodatkowo czasami z nawiewiu śmierdzi czasami, jak samochód stoi. Po podniesieniu maski mysler, że najbardziej śmierdzi na górze, z okolic EGRa, więc pewnie przez to, że blisko filtra kabinowego, jakoś przedostaje się do nawiewów. Jakieś pomysły?

Ps. dymic, nie dymi na czarno ani na niebiesko, przy niższych temperaturach przez chwile po odpaleni lekko na bialo.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: vwir »

Masz katalizator?
Awatar użytkownika
myszazwc
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 19 lis 2016, 18:07
Auto: Seat toledo 1M
Model: 1.6 16v AUS
Lokalizacja: Zwierzyniec

Re: [ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: myszazwc »

U mnie też przy odpaleniu śmierdzi ale tylko jak jest zimno na ssaniu jak się już rozgrzeje to nie ma tego zapachu spalin
No przecież nikt nie obiecywał nam że będzie łatwo
Awatar użytkownika
brtk
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 08 maja 2016, 23:38
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Warszawa

Re: [ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: brtk »

Mam katalizator. U mnie nawet jak jest rozgrzany, tylko jak na podwórku stanę, to po pół minuty czuć ten smród, im dłużej postoję, tym bardziej do środka zaczyna zalatywać. Coraz bardziej zaczynam twierdzić, że leją mi wtryski :/
j
jeffrey86
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 11 sty 2018, 16:42
Auto: Seat Toledo 1m
Model: 1.6 AKL
Lokalizacja: Lublin

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: jeffrey86 »

Objawy wskazywały na silnik krokowy i/lub brudna przepustnica. Ciężko wchodzące biegi to objaw opuszczonego silnika, skrzyni - poduszka ma luzy ? Program najlepszy to VCDS :)
Awatar użytkownika
jocker0705
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 01 lut 2015, 19:36
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Lublin

Re: [ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: jocker0705 »

Ja u siebie tez mialem przedmuchy spalin do wnetrza auta, szczegolnie na postoju było czuć. Wyciałem kata i wraz było tak samo. Wiec co auto na kanał wody z plynem rozrobilem i test przedmuchu na wszytskich laczeniach. Niby uszczelki mialem dobre a jednak nimi dmuchało. Wymienilem na nowe, pociagnałem pasta i juz po za rok w srodku czuc tylko odswieżacz. Zadnych przedmuchów :)
K
Krzysiek_lodz
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 03 kwie 2018, 16:51
Auto: toledo 1M
Model: 1.8 20v
Lokalizacja: łódź

Re: [ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: Krzysiek_lodz »

Witajcie. Mam ze swoim Toledo 2002 1,8 20v taki problem. Auto nie regularnie gubi prąd bardzo duże ilości. Mianowicie po całym tygodniu jeżdżenia do pracy 20km codziennie, auto po nocy nie odpala akumulator 8volt. Naładowałem go i w taki sam sposób jeździłem 3 tygodnie po czym po sobotnich zakupach postawiłem auto na 3 godziny i koniec akumulator rozładowany. Założyłem nowy i to samo nie regularnie raz co tydzień, raz co dzień a raz nawet 3 tygodni bez problemu. Auto było u 3 dobrych elektromechaników w moim mieście i nic nie znaleźli... albo nawet nic nie szukali. Ogólne pomiary pobory prądu na postoju po zamknięciu i odczekaniu 30min. to wartości 0,02A. tak że raczej okej. Ładowanie jest okej alternator dałem do sprawdzenia i sam również mierzyłem. Kable przy aku. i altku się nie grzeją. Wyczyściłem i poprawiłem masy pod akumulatorem. Nie mam pojęcia gdzie szukać. Dodam jeszcze że zauważyłem że mam wypalone gniazdo bezpiecznika od klimy i wentylatora w puszcze w kabinie. Nie wiem czy to stało się u mnie czy u poprzedniego właściciela gdyż auto mam dopiero 6miesięcy i przez 4 nic się nie działo. Ma ktoś może jakieś propozycje ??
Bądź może miał też taka sytuacje???? Powoli mam dosyć bo schodzisz rano do pracy i koniec auto nie odpala.
ODPOWIEDZ