Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1M 1.8 20V] Dusi i szarpie na niskiej temperaturze na gazie

Wszystko o silnikach zasilanych gazem
ODPOWIEDZ
screech
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 30 maja 2018, 23:10
Auto: Seat Toledo II 1M
Model: 1.8 20V
Skąd?: Lublin

[1M 1.8 20V] Dusi i szarpie na niskiej temperaturze na gazie

Post autor: screech »

Witam, jestem posiadaczem Toledo 1M 1.8 20V z 2003 z instalacją gazową.

Problem ogólnie polega na tym że Seat po odpaleniu np. następny dzień czy po kilku godzinach ma temperature płynu 60 stopni co jest całkiem normalne aczkolwiek zanim temperatura dojdzie do prawidłowych 90 stopni to na tych 60 Seat gdy jest na gazie dziwnie sie zachowuje. Mianowicie gdy jest na luzie i stoi w miejscu to przy dodaniu gazu się dusi tzn. gdy dodam gazu najpierw na ułamek sekundy spadną o 500 obrotów i z tych 500 idą dopiero w góre, po prostu sie dusi przy dodwaniu gazu. To samo jest podczas jazdy na 60 stopniach. Trudno jest nim ruszyć na biegu wstecznym lub na jedynce, nie jest to niemożliwe aczkolwiek uciążliwe, czasami zdarzy mu się zgasnąć na wstecznym czy na jedynce a na 2, 3 szarpie.

Czym to może być spowodowane? Dodam że po przełączeniu na benzyne taki problem znika, czy to problem gorącej temperatury na zewnątrz?
Oprócz tych rzeczy dodam, iż pali się check engine, są 3 błędy, pierwszy dotyczy długoterminowego pomiaru mieszaknki (po sprawdzeniu to jest błąd sondy - przez co traci moc), drugi to zawór EGR, który prawdopodobnie musi być przeczyszczony a ten 3 dotyczy tego pierwszego - sondy.

Ogólnie błąd check engine świeci się już od kilku miesięcy i go kasuje co jakiś czas ale co kilkadziesiąt kilometrów znowu sie pojawia więc już go nie usuwam ale to nie jest problem tego tematu, kilka miesięcy temu, podczas zimy czy wczesnej wiosny to taki problem z duszeniem i szarpaniem nie występował.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Skąd?: Pilzno

Re: [1M 1.8 20V] Dusi i szarpie na niskiej temperaturze na g

Post autor: haszczu »

Borykałem się długo z takim problemem. Teraz mam drugie auto 1.8 20v z lpg i jest to samo.
Co prawda błędów brak.
W moim poprzednim silniku pomogła wymiana sondy oraz wymiana redaktora na taki z zapasem do 150KM.
No i jak ręką odjął

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
screech
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 30 maja 2018, 23:10
Auto: Seat Toledo II 1M
Model: 1.8 20V
Skąd?: Lublin

[1M 1.8 20V] Dusi i szarpie na niskiej temperaturze na gazie

Post autor: screech »

Oo dobrze wiedzieć, a która sonda została wymieniona i na jaką, z jakiej firmy?
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Skąd?: Pilzno

Re: [1M 1.8 20V] Dusi i szarpie na niskiej temperaturze na g

Post autor: haszczu »

Jak masz AGN to masz 1 sondę.
Jak APG to 2 i w tym musisz pierwsza wymienić.
Zamiennik bosh 280zl.
W AGN może być nawet z Peugeota 206 byle by było na 4 piny i jak lubisz spawać to robisz wkretke na inny rozmiar sondy

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
Awatar użytkownika
traktor
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 20 lut 2017, 02:10
Auto: Seat Toledo
Model: benzyna
Skąd?: Warszawa

[1M 1.8 20V] Dusi i szarpie na niskiej temperaturze na gazie

Post autor: traktor »

Problem może być w korektach od temperatury w instalacji gazowej.
https://lpgmasters.pl/sterownik-lpg-nova-sgis/
ODPOWIEDZ