Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Grójec

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: koti »

Witam
Zmuszony jestem wymienić uszczelkę pod głowicą bo pojawił się olej w układzie chłodzenia. Mam już zdjętą głowicę, która w poniedziałek jedzie na sprawdzenie szczelności.

W związku z tym, że głowica już zdjęta to mam do Was pytanie: co można przy okazji wymienić?
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Tomek
Forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 20 maja 2008, 21:37
Kontakt:

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: Tomek »

A po co tam coś wymieniać, splanować i założyć głowice.
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: bartek »

może uszczelkę pod pokrywę zaworów, ale to chyba standard ;-)
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Grójec

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: koti »

Mechanik coś mówił o uszczelniaczu wałka rozrządu. Do wymiany jest jeszcze uszczelka pokrywy rozrządu (czy jak to tam się nazywa) bo trochę puszczała.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2009, 17:34 przez koti, łącznie zmieniany 1 raz.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Tomek
Forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 20 maja 2008, 21:37
Kontakt:

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: Tomek »

koti pisze:Mechanik coś mówił o uszczelniaczu wału. Do wymiany jest jeszcze uszczelka pokrywy rozrządu (czy jak to tam się nazywa) bo trochę puszczała.


no jezeli coś trzeba wymienić, to trzeba, ale jeżeli chodzi o wynianę bo rozebrane to ja bym nic nie ruszał.
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Grójec

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: koti »

Dzisiaj głowica poszła na sprawdzenie do Olsztyna.
Wyszły jakieś luzy na prowadnicach. Dodatkowo wymiana prowadnic, szlifowanie i frezowanie głowicy.
Koszt ww+planowanie i +500zł.

A i jeszcze samoregulator zaworu do wymiany (chyba inna nazwa to szklanki lub popychacze). Wymienia się wszystkie 8 czy tylko ten uszkodzony?
Ostatnio zmieniony 16 cze 2009, 00:12 przez koti, łącznie zmieniany 1 raz.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
strazak
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 21 gru 2008, 18:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Zgorzelec

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: strazak »

koti możesz jeszcze zmienic uszczelniacze na zaworach bo masz wszystko na wierzchu,koszt niewielki
STRAŻAK Z POWOŁANIA!!! FOTOGRAFIA Z PASJII !!!
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Grójec

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: koti »

No i remoncik wykonany.
W zakładzie zajmującym się głowicami zrobili:
1. Wymiana prowadnic zaworów - 58,56 zł
2. Szlifowanie zaworów 8 szt - 58,56 zł
3. Frezowanie gniazd 8 szt - 58,56 zł
4. Docieranie zaworów 8 szt. - 48,80 zł
5. Demontaż i montaż zaworów - 61 zł
6. Planowanie głowicy - 73,20 zł
7. Mycie głowicy - 12,20 zł
8. Uszczelniacze zaworów 8 szt. - 22,75 zł
9. Prowadnica zaworów 8 szt. - 90,96

Do tego nowe uszczelki pod głowicę (180 zł), kolektora dolotowego (30 zł) i wydechowego (40 zł).
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: Tomas »

z takim remontem silnika, to teraz w "grzebaniu codziennym" koti będzie się od tej chwili chwalił tylko wymianami oleju i filtrów po każdych 10tys km ;)
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Grójec

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: koti »

No mam taką nadzieję że tutaj nie zawitam więcej.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
ODPOWIEDZ