[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
sebol89
Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 16 sty 2010, 20:24

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: sebol89 »

Miałem okazję jechać Toledo II 1.9TDi 110KM z 99r. Silnik jest ten sam co w moim Tolku, ale jadąc zauważyłem, że ten jest bardziej dynamiczny. Na pewno nie był chipowany ani nic takiego. Mój Tolek chodzi dobrze. Z turbo nie mam problemu, przepływkę ostatnio czyściłem, wkręca się nie najgorzej, ale jednak to nie to co w tamtym. Dałem go do mechanika bo musi mi kilka rzeczy sprawdzić i jak da radę to mi go pod kompa podepnie. Co warto sprawdzić? Myślę, że może być coś nie tak z powietrzem. Obroty np.na 3 biegu dochodzą mi do 4 tys. ale to chyba normalne nie? Tolka mam od niecałego miesiąca więc nie znam go jeszcze na wylot. Wiem, że mam termostat do wymiany.Bo temp. mi skacze. Może zawór N75 jest wadliwy?
barf
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 06 lut 2010, 12:23

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: barf »

Zawór N75 wykryjesz po podpięciu pod kompa a utrata mocy po jego uszkodzeniu jest bardzo odczuwalna samochód ledwo dobija do 130km/h.
Awatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:25

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: toledziak95 »

Przepływki nie powinno się czyścić na dobrą sprawę...
sebol89
Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 16 sty 2010, 20:24

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: sebol89 »

toledziak95, spróbuj sobie przeczyścić przepływke a na pewno nie pożałujesz :-) Fakt, to delikatna rzecz ale lepsze to jak wydać 200zł. barf, niedługo mi kumpel zVAGuje auto i logi też chce zrobić
Awatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:25

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: toledziak95 »

sebol89 pisze:toledziak95, spróbuj sobie przeczyścić przepływke a na pewno nie pożałujesz :-) Fakt, to delikatna rzecz ale lepsze to jak wydać 200zł. barf, niedługo mi kumpel zVAGuje auto i logi też chce zrobić


Po 1 to ja mam przepływkę tylko w Pasku na pompowtryskach i nie mam zamiaru oszczędzać na czyszczeniu w razie awarii <odpukać>, po drugie przepływka za 200 zł jest warta tyle samo co uszkodzona tak na przyszłość.
Awatar użytkownika
sebamat83
Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 09 lip 2010, 19:23

TDI mały problem

Post autor: sebamat83 »

jeżeli zamieściłem sprawe w złym miejscu to przepraszam, ale do rzeczy po wymianie turbiny auto ciągnie od 2500obr wcześniej na oryginalnej przyśpieszał już dobrze od ok 1700obr dorzucam logi jak ktoś ma o tym pojęcie to niech popatrzy będe wdzięczny, aha VAG błędów nie widzi http://vaglog.rtnet.pl/sebamat_16939.html
SEAT auto emoción, a teraz SAAB move your mind ;)
kamilwsp
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 17 lut 2010, 22:54

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: kamilwsp »

ja moge powiedziec kolego, ze turbina pompuje prawidlowo wiec nie za bardzo da sie z tego cokolwiek wiecej wywnioskowac.
diagnostyka VAG, elektromechanika samochodowa
VAG i inne...
Awatar użytkownika
sebamat83
Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 09 lip 2010, 19:23

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: sebamat83 »

a nie zastanawia Cię zbyt małe doładowanie poniżej 2000obr?? od zadanego troche się różni
SEAT auto emoción, a teraz SAAB move your mind ;)
kamilwsp
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 17 lut 2010, 22:54

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: kamilwsp »

przez sekunde nie napompuje ci turbina do 2 barow. zloguj auto i daj gaz do dechy od 1200 obr to juz przy 1700 bedzie prawie 2000mbar
diagnostyka VAG, elektromechanika samochodowa
VAG i inne...
Awatar użytkownika
sebamat83
Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 09 lip 2010, 19:23

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: sebamat83 »

zrobie tak jak piszesz tylko sprawa wygląda tak że przed wymiana turba jak ruszałem to wystarczyło dodać gazu i zrywał przyczepność a teraz nawet na mokrym przez osiągnięciem 2000 nie ma takiej mocy, a mam w sumie 131 koni
SEAT auto emoción, a teraz SAAB move your mind ;)
ODPOWIEDZ