witam posiadam toledo 2 1,9 TDI silnik AHF i pojawił się taki problem z paliwem po każdej przejażdżce jak wiadę do garażu i zgaszę silnik to przez chwile słychać jak spływa paliwo do zbiornika rano kiedy próbuje odpalić to chwile muszę pokręcić a kiedy już odpali słychać przez chwile stukające wtryskiwacze tak jak by były zapowietrzone (po chwili stuki wyciszają się) dziś wyjąłem zaworek powrotny przewodu przelewowego i filterek paliwa był pusty jak by w ogóle paliwa nie było ponadto przewodem paliwowym idącym do pompy po odpaleniu przepływa dużo bąbelków powietrza a podczas nagłego przyspieszenia jest lekkie szarpnięcie od ok 1500 obr/min. co może być przyczyna takich objawów? czy jest gdzieś na przewodach zaworek jednokierunkowy?? dziękuje za pomoc
jest to podgrzewacz filtra paliwo z pompy wraca z powrotem do filtra jak rowniez do zbiornika. napewno gdzies Ci sie zapowietrza. nalezy isc krok po kroku . na poczatkek ominac zbiornik zeby go wykluczyc a potem szukac dalej.
diagnostyka VAG, elektromechanika samochodowa
VAG i inne...
Zrob najprostsza rzecz popusc korek wlewu paliwa mialem podobnie w sprinterze tez szla masa pecherzykow w przewodach auto bylo pod kompem wymieniali rozne rzeczy czyscili bak i nic to nie dalo dopiero bezsilny mechanik patrzac tepo w klapke od zbiornika uchylil ja i odkrecil korek syk powietrza i dwa tygodnie meczarni z autem a tu korek zardzewial
Z tego co wiem zawór regulacyjny niektórzy jak to nazywają zwrotny ten w filtrze odpowiada za przekierowanie części paliwa z pompy do filtra w celu podgrzania gdy temperatura paliwa wynosi poniżej 15 C a zamyka się przy 31C. Zaworek zwrotny a dokładniej zaworek ciśnienia wewnętrznego znajduje się w pompie, zaraz w przedniej części widać to na schemacie, ewentualnie można zamontować zaworek na przewodzie paliwowym. Sprawdź odpowietrzenie zbiornika paliwa, może to powodować cofanie się paliwa.