Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1M] Brak mocy!

Tematy ogólno-techniczne
Muder
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2010, 23:48

[1M] Brak mocy!

Post autor: Muder »

Witam, mam problem z mocą w Toledo 1M 2.3 v 150KM, niedawno go nabyłem , więc dopiero sie uczę o nim. Wczoraj na hamowni wyszło zamiast serii lub coś koło tego, jedynie 116 KM, co jest ewidentną porażką. Filtry , świece zmienione, nie ma błedow na VAGu. Przy okazji zmierzono ćiśn. sprężania- na każdym cyl jest pow 12 bar., więc niby silnik wydolny. Byłem w kilku warsztatach, mówią, że ciężko będzie czegoś się czepic, ale myśle, że po prostu nie mieli zbytnio do czynienia z tym motorami. Proszę o radę kogoś, kto może miał podobny przypadek, bądź ma jakąś wiedze, co może być tego przyczyną. Z góry DZIEKI!!! :570:
Ostatnio zmieniony 21 cze 2011, 12:34 przez Muder, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Grójec

[1M] Brak mocy!

Post autor: koti »

Muder, na wstępie polecam zapoznać się z REGULAMINEM oraz przywitać się TUTAJ.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Muder
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2010, 23:48

c.d.

Post autor: Muder »

Dodam, że auto w sumie normalnie jezdzi, czyli nie szarpie ani nie przymula go na konkretnych obrotach tylko po po prostu jedzie jakby miało silnik powiedzmy 1.8. Spalanie oscyluje w granicach 10l. Jedynie na jałowych obrotych troszke drga, da to się odczuć w kabinie. Facet robiący przegląd nawet spytał czy to nie diesel. Ciekawe, czy ma to coś wspólnego? :-/
Awatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:25

[1M] Brak mocy!

Post autor: toledziak95 »

Ten silnik tak ma, nie za dobre wyważenie. Co do mocy to sprawdziłbym wartości bieżące przepływki i wszystkiego, co się da w VAG-u...
olinek2
Forumowicz
Posty: 278
Rejestracja: 08 lut 2011, 17:59

[1M] Brak mocy!

Post autor: olinek2 »

Obejrzyj przepływomierz, ale naocznie. Zobacz czy się czasem nie zrobił jakiś syf na nim.
Awatar użytkownika
tomektak
Forumowicz
Posty: 221
Rejestracja: 23 mar 2010, 11:06

[1M] Brak mocy!

Post autor: tomektak »

Sprawdź zmienny dolot lub ewentualnie porównaj wykres z hamowni do fabrycznego. Jeżeli nie domaga powyżej 4000obr z momentem to może to być wina zmiennego dolotu.
PS. Zamieść wykres z hamowni.
Awatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:25

[1M] Brak mocy!

Post autor: toledziak95 »

olinek2 pisze:Obejrzyj przepływomierz, ale naocznie. Zobacz czy się czasem nie zrobił jakiś syf na nim.


Nie naocznie tylko podłącz VAGa i zobacz co onb Ci tam podaje, na oko to chłop zmarł w szpitalu :mrgreen:
olinek2
Forumowicz
Posty: 278
Rejestracja: 08 lut 2011, 17:59

[1M] Brak mocy!

Post autor: olinek2 »

Warto sprawdzić jak wygląda przepływka, bo to widać czy wymaga czyszczenia...
Nie kwestionuję tego, że VAGiem trzeba sprawdzić wszystkie bloki...
Muder
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2010, 23:48

[1M] Brak mocy!

Post autor: Muder »

Witam, przesyłam wykres z hamowni:

http://img408.imageshack.us/img408/8591 ... 224844.jpg

Widać na nim, że przebieg mocy i momentu jest pofalowany, zwłaszcza po osiągnięciu ok. 4000 rpm. Co do przepływki to zajrzę do niej niebawem, jak sie choć troche ociepli, bo zgroza teraz cokolwiek robic w garażu. Ten zmienny dolot można jakoś zaobserwować, czy otwiera, na postoju?
Awatar użytkownika
tomektak
Forumowicz
Posty: 221
Rejestracja: 23 mar 2010, 11:06

[1M] Brak mocy!

Post autor: tomektak »

Po wykresie widać że raczej to nie wina zmiennego dolotu.
Sprawdź przepływkę i czy pedał gazu otwiera Ci przepustnicę o kąt 90st (linka), bo wykres w całym zakresie jest za nisko.
Może lewe powietrze?
Sprawdź na VAGu czy komputer przy obciążeniu odpowiednio wyprzedza zapłon.
Jak wygląda u Ciebie sprawa rozrządu? Jeżeli już głośno dzwoni to może być pora na niego i stąd te drgania na wolnych obrotach...
PS. Zmienny dolot można sprawdzić też na postoju. Po prawej stronie dolotu masz siłownik który widać jak otwiera i zamyka powyżej około 3500rpm.
ODPOWIEDZ