Jako iż założyłem sobie soczewki D2S z xenonami, postanowiłem dołożyć samopoziomowanie. Lubię gdy wszystko jest profi :] (spryskiwacze już mam).
No to po kolei. Potrzebujemy:
2 czujniki montowane przy wahaczach (jeden z przodu jeden z tyłu)
sterownik
instalację elektryczną
Odnośnie czujników można śmiało spojrzeć na ten temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=483639Generalnie kupujemy czujniki od przednionapędowej wersji: golfa, audi a3, octavii, audi tt. Wszystkie mają takie same czujniki. W autach z napędem na 4 koła same czujniki są takie same, ale wszystkie mocowania, wsporniki, itp. są inne. No może z wyjątkiem jednej blachy przy przednim czujniku. Mnie się nie udało kupić przedniego czujnika od przednionapędówki i przerabiałem taki od audi S3 (czterołap). Nie jest to specjalnie trudne.
Sterownik potrzebujemy o takim oznaczeniu: 4B0907357. Montowane były na przykład w Audi A3, Audi A6 C5, Passacie.
Instalacja elektryczna: możemy kupić gotową w firmie kufatec. O taką:
http://www.kufatec.de/shop/en/Audi/A3-8 ... Audi-A3-8LNie polecam. Generalnie koszt jest bardzo wysoki a jakość (jak za te pieniądze) pozostawia sporo do życzenia. Możemy sami podpiąć całą kabelkologię zgodnie ze schematem od audi A6:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1221967.htmlGeneralnie do pinów 10 i 20 sterownika podpinamy masę, do pinów 3, 9, 11 i 4, 8, 12 podpinamy odpowiednio przedni i tylny czujnik. Do pinu 2 podpinamy linię K złącza OBD. Ja wpiąłem się do kabelka szaro białego przy module komfortu. Do pinu 5 wpinamy + po włączniku świateł. Ja się podpiąłem do bezpiecznika numer 20 (żółty kabel). Pin 6 do silniczków przy reflektorach. Ja się wpiąłem do kabla brązowo białego przy ręcznej regulacji reflektorów (odpiąłem go od wtyczki przy ręcznej regulacji). Pin 1 do prędkościomierza. Ja się wpiąłem do pinu 1 od przekaźnika spryskiwaczy reflektorów (przekaźnik oznaczony 389).
Jeśli chcemy zrobić wszystko zgodnie ze sztuką to powinniśmy zmienić zasilanie silniczków reflektorów (trzeba ciągnąć kable aż do reflektorów) i podpiąć tam zasilanie po stacyjce. Przy manualnej regulacji zasilane są tylko gdy włączone są reflektory. Przy samoregulacji powinny być zasilane już po włączeniu zapłonu. Ale jako iż w Polsce jeździ się na światłach cały rok, to ja nie przerabiałem tego zasilania. No i to samo zasilanie ma być wpięte do pinu 17 sterownika samoregulacji, więc ja spiąłem go z pinem 5.
Nie mam pojęcia, gdzie standardowo znajduje się sterownik. Ja umieściłem go pod plastikową osłona znajdującą się na lewym tylnym nadkolu.
O tutaj:
No dobra, jeśli już wszystko pospinaliśmy to przechodzimy do programowania. Włączamy światła, odpalamy VAGa i łączymy się z adresem 55. Dajemy 08 (measuring blocks) i dajemy grupę 02. No i tutaj mamy wskazania napięcia od czujników przy wahaczach. Wskazania przy nieobciążonym aucie powinny się zawierać w przedziale 1.6-3.0. Jeśli tak nie jest to trzeba nieco przygiąć wspornik przy czujniku przy wahaczu. Gdy już się to uda to wracamy i dajemy 07 (recode). Wybieramy 00001 (bora przednionapędowa) i zapisujemy zmiany. Wyłączamy vaga, wyłączamy zapłon, włączamy z powrotem zapłon, włączamy vaga, łączymy się znowu z 55 i dajemy 04 (basic settings), grupa 01. Czekamy ok. 20 sekund i wtedy światła ustawiają się w pozycji, w której można sobie ustawić światła (śrubkami przy reflektorach). Ja najpierw zrobiłem linie na ścianie i poźniej do nich sobie regulowałem. Następnie przechodzimy do grupy 02, sterownik zapamięta ustawienia i możemy wyjść (done, go back).
To by było na tyle. Teraz robimy taką minę
i cieszymy się z działającej samoregulacji. Można wrzucić coś ciężkiego do bagażnika i po ok. 30 sekundach światła powinny się obniżyć do naszej kreski na ścianie.
Jeśli ktoś potrzebuje części to dajcie znać. Na początku nie wiedziałem z czym to się je i kupiłem za dużo części.