[1M 20V LPG] Osad pod korkiem wlewu oleju

Wszystko o silnikach zasilanych gazem
ODPOWIEDZ
p
piotr84
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 30 sty 2016, 16:58
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Warszawa

[1M 20V LPG] Osad pod korkiem wlewu oleju

Post autor: piotr84 »

Cześć,
mam pytanie. Co może być powodem? Oczywiście wszyscy mi zaraz napiszą, że walnięta uszczelka pod głowicą. Tylko, samochód jeździ normalnie, płyn na stałym poziomie, olej także.
Czy taki objaw może dawać uszkodzona uszczelka pod deklem pokrywy zaworów? Jakiś czas temu wymieniałem przewody i pierwsza świeca od lewej była w oleju.

Piotr
Ostatnio zmieniony 31 sty 2016, 13:08 przez piotr84, łącznie zmieniany 1 raz.
a
asteriks
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 12 gru 2015, 20:35
Auto: Toledo 1M 2001r.
Model: 1.6 16V AUS
Lokalizacja: Kielce

osad pod korkiem wlewu oleju

Post autor: asteriks »

A dużo jeździsz autem? Może to od niedogrzania silnika?
Obrazek
p
piotr84
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 30 sty 2016, 16:58
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Warszawa

osad pod korkiem wlewu oleju

Post autor: piotr84 »

dziennie 80km
a
asteriks
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 12 gru 2015, 20:35
Auto: Toledo 1M 2001r.
Model: 1.6 16V AUS
Lokalizacja: Kielce

osad pod korkiem wlewu oleju

Post autor: asteriks »

Ale pokonujesz odcinki po 40km dwa razy dziennie? Termostat dobry? Trzyma temperaturę?

Nie wiem jak w Twoim silniku ale u mnie w Oplu masło pod korkiem jest normalnym objawem w sezonie jesień-zima, gdy pokonuję krótkie dystanse.
Obrazek
p
piotr84
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 30 sty 2016, 16:58
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Warszawa

osad pod korkiem wlewu oleju

Post autor: piotr84 »

Napisałem minimum jaki dziennie pokonuję. Do pracy mam około 40 km w jedną stronę, gdzie większość po autostradzie.
Odnośnie termostatu to dobre pytanie. Jeśli to może mieć to tak. Jakiś czas temu zauważyłem, że auto raz rozgrzewa się do 90, a czasem, nie jest to normą, rozgrzeje się do 75-80. Najgorzej miałem, jadąc na sylwka do Zakopanego. Były spore mrozy i tp silnika na niektórych odcinkach spadała na wskazówce do około 60 stopni, oczywiście gdy zwalniałem w korku to było tak z 80.
a
asteriks
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 12 gru 2015, 20:35
Auto: Toledo 1M 2001r.
Model: 1.6 16V AUS
Lokalizacja: Kielce

osad pod korkiem wlewu oleju

Post autor: asteriks »

To sprawdź najpierw ten termostat. Jeśli nie ubywa płynu ani nie przybywa oleju to ja bym nie szukał dziury w całym i nie typował uszczelki. Ale może jestem za cienki w uszach, niech się jeszcze inni wypowiedzą ;)
Obrazek
p
piotr84
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 30 sty 2016, 16:58
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Warszawa

osad pod korkiem wlewu oleju

Post autor: piotr84 »

mam nowy w bagażniku, tylko czekam na cieplejsze dni.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

osad pod korkiem wlewu oleju

Post autor: Roxon40 »

Masło pod korkiem, może oznaczać że woda gdzieś dostaje się do oleju. Gdybyś robił krótkie odcinki to takie masło może się pojawiać. Jeśli jednak robisz dłuższe odcinki, i do tego masz zaolejoną świecę bez paniki ale zacząłbym obserwować jednak silnik, być może uszczelka gdzieś minimalnie zaczyna puszczać.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
p
piotr84
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 30 sty 2016, 16:58
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Warszawa

[1M 20V LPG] Osad pod korkiem wlewu oleju

Post autor: piotr84 »

Termostat wymieniony, uszczelka wymieniona. Temperatura trzyma równe 90. Na tą chwilę pod korkiem dobrze. Obserwuję dalej.

EDIT 03.05.2016:
Ok. Trochę czasu przeleciało i pod korkiem czyściutko.
L
Levan
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 21 wrz 2016, 12:17
Auto: Seat Leon
Model: 1.4
Lokalizacja: Szczerców

[1M 20V LPG] Osad pod korkiem wlewu oleju

Post autor: Levan »

Prawie na pewno to problem z niedogrzaniem. Bywa, że taki osad pojawia się kiedy pokonujesz krótkie trasy. Dlatego aby temu zapowiedz, najlepiej jest nabyć jakiś dodatek i go dolewać, albo od czasu do czasu 'dać w pedał' lub pokonać jakąś dłuższą trasę.
ODPOWIEDZ