Cześć, mam pytanie. Co może być powodem? Oczywiście wszyscy mi zaraz napiszą, że walnięta uszczelka pod głowicą. Tylko, samochód jeździ normalnie, płyn na stałym poziomie, olej także. Czy taki objaw może dawać uszkodzona uszczelka pod deklem pokrywy zaworów? Jakiś czas temu wymieniałem przewody i pierwsza świeca od lewej była w oleju.
Piotr
Ostatnio zmieniony 31 sty 2016, 13:08 przez piotr84, łącznie zmieniany 1 raz.
Napisałem minimum jaki dziennie pokonuję. Do pracy mam około 40 km w jedną stronę, gdzie większość po autostradzie. Odnośnie termostatu to dobre pytanie. Jeśli to może mieć to tak. Jakiś czas temu zauważyłem, że auto raz rozgrzewa się do 90, a czasem, nie jest to normą, rozgrzeje się do 75-80. Najgorzej miałem, jadąc na sylwka do Zakopanego. Były spore mrozy i tp silnika na niektórych odcinkach spadała na wskazówce do około 60 stopni, oczywiście gdy zwalniałem w korku to było tak z 80.
To sprawdź najpierw ten termostat. Jeśli nie ubywa płynu ani nie przybywa oleju to ja bym nie szukał dziury w całym i nie typował uszczelki. Ale może jestem za cienki w uszach, niech się jeszcze inni wypowiedzą
Masło pod korkiem, może oznaczać że woda gdzieś dostaje się do oleju. Gdybyś robił krótkie odcinki to takie masło może się pojawiać. Jeśli jednak robisz dłuższe odcinki, i do tego masz zaolejoną świecę bez paniki ale zacząłbym obserwować jednak silnik, być może uszczelka gdzieś minimalnie zaczyna puszczać.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Prawie na pewno to problem z niedogrzaniem. Bywa, że taki osad pojawia się kiedy pokonujesz krótkie trasy. Dlatego aby temu zapowiedz, najlepiej jest nabyć jakiś dodatek i go dolewać, albo od czasu do czasu 'dać w pedał' lub pokonać jakąś dłuższą trasę.