[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Tematy ogólno-techniczne

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, peter174

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Postprzez sz.p.bartek » 7 kwietnia 2009, o 19:51

Ostatnio walcze z wyciekającym płynem chłodniczym. Zauważyłem że jak przejade kilka razy szybkim tempem 0-150 to wywala mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy. To samo się dzieje przy wyższych prędkościach rzędu 160-200 km/h. Jednorazowo potrafi wywalić ok 1-2l płynu.
Pierwsze co mi przyszło do głowy to uszczelka pod głowicą, że przedmuchuje spaliny do układu chłodzenia, ale ani nie ma oleju w płynie ani "masła" na korku od wlewu oleju. Dzisiaj sprawdziłem węże na rozgrzanym silniku i co się okazało, wąż od termostatu do chłodnicy był zimny :shock: Na poczatku odrzuciłem termostat bo wymieniałem go kilka miesięcy temu a tu taki zonk. No to wywaliłem termostat zalałem płynem i w drogę. Kontrolka temp. płynu ani drgnie, po lekkim pałowaniu zatrzymuje sie na światłach i wkazówka lekko sie podniosła, po czym znowu opadła. Tak przejeżdziłem ok 20 km i co dziwne raz mam ogrzewanie a raz nie, może nie odpowietrzyło się do końca. Jedyne co mnie cieszy że nie wywaliło płynu tylko jak zalałem przed wyjazdem tak po przyjeździe był ten sam stan. Teraz musze kupić ori termostat a nie jakiś zamiennik za 15zł. A jak to nie pomoże to jade na test obecności spalin w płynie chłodniczym. Może ktoś jeszcze ma jakiś pomysł co to może być?
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Avatar użytkownika
sz.p.bartek
Forumowicz
 
Posty: 270
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 15:10
Lokalizacja: Trójmiasto
Car: ...
Engine: ...

Postprzez koti » 7 kwietnia 2009, o 20:09

Mi płyn wywalało jak przypchała się chłodnica, co zresztą zrobiło się z mojej winy bo zasypałem wiórki. Wymieniłem ją bo i tak ciekła.
U Ciebie dziwna sprawa. Nawet jak termostat się nie otworzy to nie powinno wywalać płynu tylko silnik dostać wysokiej temperatury bo chodzi tylko na małym obiegu. Znowu przy otwartym nie złapie temperatury bo chodzi na dużym obiegu, co resztą zrobiłeś wywalając termostat.
A patrzyłeś czy na postoju jest obieg płynu, czy wlatuje do zbiorniczka? Może gdzieś się przewody przypchały i blokuje.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Avatar użytkownika
koti
Moderator
 
Posty: 1391
Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, o 16:50
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez sz.p.bartek » 7 kwietnia 2009, o 20:17

Na postoju było wszystko ok, płyn się przelewa przez zbiorniczek, tzn powraca z silnika do zbiorniczka co też wyklucza padniętą pompę wody.

Właśnie nie wiem jak to jest gdy termostat jest zamknięty, temp. wzrasta i cisnienie rośnie. Tylko żeby aż tak żeby wywalało? Jeżeli spokojnie jeździłem do 3 tys obr/min to nie było problemów.
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Avatar użytkownika
sz.p.bartek
Forumowicz
 
Posty: 270
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 15:10
Lokalizacja: Trójmiasto
Car: ...
Engine: ...

Postprzez koti » 7 kwietnia 2009, o 20:25

A może korek padł (uszczelka która tam jest) i nie upuszcza ciśnienia?
Termostat sprawdź zalewając go gorącą wodą.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Avatar użytkownika
koti
Moderator
 
Posty: 1391
Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, o 16:50
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez piotr33bydg » 7 kwietnia 2009, o 20:43

Miałem podobne zdażenie jak jazdziłem golfem 2 i to był termostat
piotr33bydg
Forumowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 27 października 2008, o 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Car:
Engine:

Postprzez sz.p.bartek » 7 kwietnia 2009, o 20:45

Korek już zamówiony, termostaty (bo mam dwa) sprawdze jutro.
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Avatar użytkownika
sz.p.bartek
Forumowicz
 
Posty: 270
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 15:10
Lokalizacja: Trójmiasto
Car: ...
Engine: ...

Postprzez radek » 8 kwietnia 2009, o 19:50

;-) miałem 2 takie przypadki raz w golfie 4 drugi w passacie oba w dieslu 1.9 ASV i AFN w obu była to uszczelka pod głowicą .
1M 4x4 arl+ 195 PS 390 NM
1P BWA+ 248 PS 380 NM
radek
Forumowicz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 5 kwietnia 2009, o 09:20
Lokalizacja: Łódź
Car:
Engine:

Postprzez sz.p.bartek » 8 kwietnia 2009, o 21:38

Dzisiaj sprawdziłem dwa termostaty, tzn zalałem je wrzątkiem i ku mojemu zdziwieniu oby dwa sie otworzyły. Jednak ten oryginalny przy otwarciu powoduje dużo większy przepływ cieczy niż zamiennik gates'a. Założyłem ten ori termostat i w droge, przejechałem kawałek otwieram maske a wąż od termostatu chłodny, a z nawiewu letnie powietrze. Zdjąłem go i upuściłem troche płynu i dalej w dorge. Wracam, ubyło troche płynu ale powietrze z nawiewu cieplejsze. Powtórzyłem jeszcze 2 razy i wąż jest gorący a z nawiewu gorące powietrze leci. Także wydaje mi się że układ był zapowietrzony. Poupałałem troche auto i wczesniejszych problemów brak. Jeszcze jutro pojeżdże i sie okaże czy ubywa płynu.
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Avatar użytkownika
sz.p.bartek
Forumowicz
 
Posty: 270
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 15:10
Lokalizacja: Trójmiasto
Car: ...
Engine: ...

Postprzez koti » 10 kwietnia 2009, o 15:55

A korek też wymieniałeś?
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Avatar użytkownika
koti
Moderator
 
Posty: 1391
Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, o 16:50
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez sz.p.bartek » 11 kwietnia 2009, o 11:38

koti napisał(a):A korek też wymieniałeś?

Korek idzie pocztą, powinien być po świętach.
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Avatar użytkownika
sz.p.bartek
Forumowicz
 
Posty: 270
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 15:10
Lokalizacja: Trójmiasto
Car: ...
Engine: ...

Następna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron