Toledo 2001 ASV - demontaż czyszczenie turbiny

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

Toledo 2001 ASV - demontaż czyszczenie turbiny

Postprzez Tom_s » 10 maja 2009, o 22:10

Mam pytanie - czeka mnie demontaż i czyszczenie turbiny w toledo ASV 2001 rok. Jak ją zdemontować coby poszło najszybciej/najłatwiej. Odkręcać samą turbinę czy razem z kolektorem? W golfie 3 odkręcałem samą turbinę i było ciężko ale się udało (kiepski dostęp do śrub). Ostatnio gdzieś czytałem że można łatwiej odkręcić z całym kolektorem - wtedy niby jest łatwiejsza robota. Ktoś przerabiał temat? Jakieś rady mile widziane :)

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 19 maja 2010, o 09:22 przez Tom_s, łącznie edytowano 1 raz
Tom_s
 

Postprzez mlody » 10 maja 2009, o 22:21

podejrze ze razem z kolektorem bedziesz musial.....
Był: Seat Toledo 1M 1,9 Tdi AGR
Jest: Opel Astra H 1,9 CDTI Z19DTH
mlody
Forumowicz
 
Posty: 376
Dołączył(a): 1 kwietnia 2009, o 10:15
Lokalizacja: Wyszków
Car:
Engine:

Postprzez Bodek » 10 maja 2009, o 22:23

po wyczyszczeniu nie zapomnij zalać olejem żeby się nie zatarła
na pw masz maly opisik :D
Bodek
 

Postprzez Tom_s » 10 maja 2009, o 22:44

Dzięki, temat czyszczenia znam bo już robiłem w golfie. Zastanawia mnie właśnie sama opcja demontażu. Wiem już że faktycznie jest całość turbo z kolektorem i tak trzeba rozebrać. Dostęp mam od góry po zdemontowaniu kolektora ssącego. Tylko dowiedziałem się że jeśli nie wyjdzie mi turbo z kolektorem od góry to trzeba będzie demontować półośkę i wyciągać to dołem. Czy ktoś mógłby potwierdzić? Jak jest z dostępem w toledo 2?

Pozdrawiam
Tom_s
 

Postprzez sz.p.bartek » 10 maja 2009, o 23:14

Może być ciasno, jak chcesz z góry wyciągać to na pewno musisz odkręcić kolektor ssący. Zaopatrz się w WD 40 bo śruby od kolektora wylotowego często się zapiekają i trzeba uważac żeby nie ukręcić bo problem gotowy. Ale nastaw się że raczej trzeba będzie dołem wyciągać :-/
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Avatar użytkownika
sz.p.bartek
Forumowicz
 
Posty: 270
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 15:10
Lokalizacja: Trójmiasto
Car: ...
Engine: ...

Postprzez tony » 11 maja 2009, o 08:28

Tom_s, zawitaj do tego topicu :arrow: viewtopic.php?p=16924#16924
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
Avatar użytkownika
tony
Administrator
 
Posty: 2724
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 20:26
Lokalizacja: Wyszków
Car:
Engine:

Postprzez radek » 14 maja 2009, o 20:06

witam. Masz dwie opcje albo górą albo dołem. Ja wybrał bym górą bo lepsze dojście do śrub ale trzeba wyjąć kolektor ssący. Jak będziesz chciał dołem wyciągać musisz odkręcić dolną poduszkę od skrzyni biegów i naciągnąć silnik ku przodowi lub wyjąć prawą półoś napędową . W obu przypadkach turbo trzeba wymontować wraz z kolektorem. :-/
1M 4x4 arl+ 195 PS 390 NM
1P BWA+ 248 PS 380 NM
radek
Forumowicz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 5 kwietnia 2009, o 09:20
Lokalizacja: Łódź
Car:
Engine:

Postprzez Tom_s » 20 maja 2009, o 02:42

Jako że już po "robocie" i problem notlaufów znikł - miejsca od góry jest sporo. Po wykręceniu k.ssącego wyjąłem turbinkę z kolektorem. Robota łatwa choć czasochłonna - no i ten problem z zapieczonymi śrubami. Do rozpołowienia turbiny niezbędny był duży młot i pukanie w muszlę od gorącej strony - inaczej rozpołowić jej nie szło.

Pozdrawiam
Tom_s
 

Postprzez imnh » 8 czerwca 2009, o 21:43

Witam wszystkich, właśnie mam wyjętą turbinę do czyszczenia, ale nie mogę rozpołowić części środkowej od wydechowej. Tłukłem młotem ale boję się połamać część wydechową.
Seat Toledo II, 2000, TDI, 110 KM
imnh
Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 8 września 2008, o 22:17
Lokalizacja: Józefów
Car:
Engine:

Postprzez koti » 8 czerwca 2009, o 22:12

Uważaj z tym kolektorem bo u mnie robili to w zakładzie zajmującym się regeneracją i pourywali śruby od kolektora.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Avatar użytkownika
koti
Moderator
 
Posty: 1391
Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, o 16:50
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Następna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron