Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Postprzez koti » 14 czerwca 2009, o 15:01

Witam
Zmuszony jestem wymienić uszczelkę pod głowicą bo pojawił się olej w układzie chłodzenia. Mam już zdjętą głowicę, która w poniedziałek jedzie na sprawdzenie szczelności.

W związku z tym, że głowica już zdjęta to mam do Was pytanie: co można przy okazji wymienić?
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Avatar użytkownika
koti
Moderator
 
Posty: 1391
Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, o 16:50
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez Tomek » 14 czerwca 2009, o 15:45

A po co tam coś wymieniać, splanować i założyć głowice.
Tomek
Forumowicz
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 21:37
Lokalizacja: HAJNÓWKA
Car:
Engine:

Postprzez bartek » 14 czerwca 2009, o 15:49

może uszczelkę pod pokrywę zaworów, ale to chyba standard ;-)
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Avatar użytkownika
bartek
Sponsor
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 22:12
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez koti » 14 czerwca 2009, o 16:04

Mechanik coś mówił o uszczelniaczu wałka rozrządu. Do wymiany jest jeszcze uszczelka pokrywy rozrządu (czy jak to tam się nazywa) bo trochę puszczała.
Ostatnio edytowano 14 czerwca 2009, o 17:34 przez koti, łącznie edytowano 1 raz
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Avatar użytkownika
koti
Moderator
 
Posty: 1391
Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, o 16:50
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez Tomek » 14 czerwca 2009, o 16:09

koti napisał(a):Mechanik coś mówił o uszczelniaczu wału. Do wymiany jest jeszcze uszczelka pokrywy rozrządu (czy jak to tam się nazywa) bo trochę puszczała.


no jezeli coś trzeba wymienić, to trzeba, ale jeżeli chodzi o wynianę bo rozebrane to ja bym nic nie ruszał.
Tomek
Forumowicz
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 21:37
Lokalizacja: HAJNÓWKA
Car:
Engine:

Postprzez koti » 15 czerwca 2009, o 18:17

Dzisiaj głowica poszła na sprawdzenie do Olsztyna.
Wyszły jakieś luzy na prowadnicach. Dodatkowo wymiana prowadnic, szlifowanie i frezowanie głowicy.
Koszt ww+planowanie i +500zł.

A i jeszcze samoregulator zaworu do wymiany (chyba inna nazwa to szklanki lub popychacze). Wymienia się wszystkie 8 czy tylko ten uszkodzony?
Ostatnio edytowano 16 czerwca 2009, o 00:12 przez koti, łącznie edytowano 1 raz
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Avatar użytkownika
koti
Moderator
 
Posty: 1391
Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, o 16:50
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez strazak » 15 czerwca 2009, o 23:16

koti możesz jeszcze zmienic uszczelniacze na zaworach bo masz wszystko na wierzchu,koszt niewielki
STRAŻAK Z POWOŁANIA!!! FOTOGRAFIA Z PASJII !!!
Avatar użytkownika
strazak
Sponsor
 
Posty: 138
Dołączył(a): 21 grudnia 2008, o 19:56
Lokalizacja: Zgorzelec
Car: 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez koti » 17 czerwca 2009, o 16:46

No i remoncik wykonany.
W zakładzie zajmującym się głowicami zrobili:
1. Wymiana prowadnic zaworów - 58,56 zł
2. Szlifowanie zaworów 8 szt - 58,56 zł
3. Frezowanie gniazd 8 szt - 58,56 zł
4. Docieranie zaworów 8 szt. - 48,80 zł
5. Demontaż i montaż zaworów - 61 zł
6. Planowanie głowicy - 73,20 zł
7. Mycie głowicy - 12,20 zł
8. Uszczelniacze zaworów 8 szt. - 22,75 zł
9. Prowadnica zaworów 8 szt. - 90,96

Do tego nowe uszczelki pod głowicę (180 zł), kolektora dolotowego (30 zł) i wydechowego (40 zł).
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Avatar użytkownika
koti
Moderator
 
Posty: 1391
Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, o 16:50
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez Tomas » 17 czerwca 2009, o 17:01

z takim remontem silnika, to teraz w "grzebaniu codziennym" koti będzie się od tej chwili chwalił tylko wymianami oleju i filtrów po każdych 10tys km ;)
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
Avatar użytkownika
Tomas
Sponsor
 
Posty: 815
Dołączył(a): 10 lipca 2008, o 11:29
Lokalizacja: Olsztyn
Car:
Engine:

Postprzez koti » 17 czerwca 2009, o 17:10

No mam taką nadzieję że tutaj nie zawitam więcej.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Avatar użytkownika
koti
Moderator
 
Posty: 1391
Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, o 16:50
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Następna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron