Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv. ~DzieX |
vwir pisze:Kitaj, nic w tym strasznego. Za pierwszym razem też się zabierałem do rozrządu jak pies do jeża, ale za trzecim to już robiłem w ciemno
vwir pisze:2. Uszczelkę zakłada się dokładnie taką samą jaka była. Powód jest bardzo prosty - w TDI głowica jest płaska, więc planowanie jej niczego nie zmienia dla uszczelki. Uszczelka jest dobierana na podstawie wystawania tłoka z cylindra, a przy zdejmowaniu głowicy nie rozbieramy dołu silnika. Jeśli zachodzi konieczność to można głębiej osadzić zawory, ale jeśli już do tego doprowadziliśmy (tak mocno splanowaliśmy głowicę, że zawory spotykają się z tłokiem) to warto pomyśleć o wymianie głowicy.
3. Przy okazji warto:
- wymienić popychacze (u mnie jeden trochę klekotał na gorącym silniku). Wymienia się raczej komplet (8 szt, 23PLN/szt)
- wymienić uszczelnienia zaworów (i tak zawory muszą być zdemontowane do planowania głowicy)
.