Problem z układem chłodzenia

Tematy ogólno-techniczne

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq, Roxon40, peter174

Problem z układem chłodzenia

Postprzez Masa89 » 18 października 2009, o 23:53

A mianowicie na zimnym silniku ucieka mi gdzieś płyn z zbiorniczka, podczas jazdy miga mi czasem czujnik od temp ale temp zamiast rosnąć to spada na wskaźniku, niedawno wymieniałem płyn i nagrzewałem silnik z nowym płynem i wskaźnik był jeszcze nisko jak płyn zaczął się gotować, poziom w zbiorniczku podniósł się i zaczął wypływać z zbiorniczka, przy przedostatniej kresce temp wentylator nadal się nie włączał i brak ogrzewania ciepłego w samochodzie. Podejrzewam padnięty termostat który nie załącza wentylatora ale dzisiaj zaobserwowałem że jak miałem wlany płyn do zbiorniczka między min a max, nie odpalałem samochodu po prostu stał to ten płyn gdzieś zniknął. Co jest przyczyną? nie wygląda mi to na uszczelke pod głowicą a może jednak? nie ma za bardzo objawów co do tego. Pomóżcie koledzy bo kupuje 3 piątke płynu i nie mogę jeździć w strachu że wydmucham uszczelke. Jutro jade na kanał zobaczyć czy jakiś wężyk albo zbiorniczek nie jest dziurawy ale z drugiej strony gdzie by się podziała połowa zbiorniczka?
Ostatnio edytowano 18 marca 2012, o 16:02 przez Masa89, łącznie edytowano 2 razy
Masa89
Forumowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 18 października 2009, o 18:50
Lokalizacja: Olsztyn
Car:
Engine:

Postprzez Lucas » 19 października 2009, o 00:00

mój ojciec miał kiedyś omegę 2,5 tds i identyczne objawy, z tym że niestety okazało się że pękła głowica. Lekko bo lekko ale do wymiany była ;/
Avatar użytkownika
Lucas
Forumowicz
 
Posty: 1362
Dołączył(a): 5 lipca 2009, o 23:54
Lokalizacja: Warszawa
Car: inne
Engine: inny

Postprzez Masa89 » 19 października 2009, o 10:19

Jakieś inne propozycje?
Masa89
Forumowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 18 października 2009, o 18:50
Lokalizacja: Olsztyn
Car:
Engine:

Postprzez Tomas » 19 października 2009, o 10:52

propozycja, albo termostat, albo czujnik temperatury płynu chłodniczego (co odpowiada za włączenie wentylatora). Druga opcja jest łatwa do zbadania. Wystarczy autko do kompa podłączyć i sprawdzić błędy.
To z głowicą też jest możliwe :/ chyba powinien się wtedy olej pojawić w z biorniczku wyrównawczym, albo w drugą stronę czyli płyn chłodniczy w oleju. Sprawdź jak wygląda olej na bagnecie. Autko czasem nie dymi Ci na biało?
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
Avatar użytkownika
Tomas
Sponsor
 
Posty: 815
Dołączył(a): 10 lipca 2008, o 11:29
Lokalizacja: Olsztyn
Car:
Engine:

Postprzez koti » 19 października 2009, o 12:23

Zobacz czy nie masz gdzieś wycieku płynu. Na gorącym silniku może szybko odparowac i nie być widoczny, ale powinien pozostawić biały ślad.
U mnie wyciek był na chłodnicy.
Po wymianie okzało się że płyn dalej ubywa. Niestety poszła uszczelka pod głowicą. Przy ostrej jeździe wywalało płyn ze zbiorniczka. Oleju nie przybywało, węże nie były twarde ale pokazal się czarny nalot w zbiorniczku wyrównawczym.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Avatar użytkownika
koti
Moderator
 
Posty: 1391
Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, o 16:50
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez Masa89 » 19 października 2009, o 13:17

A więc tak ani w oleju nie widać wody (pojawiły by się pechęrzyki powietrza?) ani w zbiorniczku nie ma nic ciemnego. Olej był podobno niedawno wymieniany i jest jeszcze jasny. Więc jak narazie sprawie uszczelki pod głowicą eliminuje. Wczoraj w nocy zalałem płynu do zbiorniczka by sprawdzić rano czy gdzieś nie wycieka wężykiem czy zbiorniczkiem ale płynu nie ubyło. Czyli możliwy jest termostat nawet znajomy mechanik powiedział że to prawdopodobnie to. Sprawdziłem korek od zbiorniczka i u mnie nie ma żadnej uszczelki lecz korek dopasowuje się na ścisło... powinna być ta uszczelka? Nie wiem czy to ma coś do rzeczy ale dzisiaj czyściłem świece i były czarne z osadem.
Masa89
Forumowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 18 października 2009, o 18:50
Lokalizacja: Olsztyn
Car:
Engine:

Postprzez koti » 19 października 2009, o 13:34

Nie wiem jak w 1L ale w 1M często pęka plastikowy kruciec przy bloku silnika lub cieknie z czujnika temperatury płynu.
Sprawdź wszystkie węże.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Avatar użytkownika
koti
Moderator
 
Posty: 1391
Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, o 16:50
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez slabski » 19 października 2009, o 20:23

Ja bym chyba niestety obstawiał głowicę. Jezdzilem kiedys vito i były takie same objawy. Spróbuj auto przegazować i jeżeli wciągnie płyn a po odpuszczeniu go wyrzuci ze zbiorniczka to glowica lub uszczelka.
Avatar użytkownika
slabski
Forumowicz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 14 października 2009, o 20:55
Lokalizacja: Liverpool
Car:
Engine:

Postprzez Masa89 » 19 października 2009, o 22:26

Dzisiaj zauważyłem że jeden z wężyków przy łaczeniu jest luźny (obejma słabo trzyma) i było słychać syczenie i tamtędy wywalało płynu jutro to dokręce. Dodam jeszcze że chłodnica się robi ciepła. Dzisiaj też kupiłem termostat który jutro chce wymienić tylko nie wiem gdzie on dokładnie się znajduje i jak się za to dostać. W komplecie dostałem sporo uszczelek... wszystkie mam użyć czy to na zapas? I czy ten wężyk może być przyczyną (podejrzewam że tak)

[ Dodano: 2009-10-20, 19:32 ]
dzisiaj wymieniłem termostat i miałem przy tym dużo problemów ale jakoś się udało, jak narazie wszystko jest okej zobaczymy jak będzie dalej... dzięki wszystkim za pomoc

[ Dodano: 2009-10-23, 18:45 ]
Mam znowu problem a mianowicie ciągle mi ciekło z pod termostatu pojechałem do mechanika i powiedział mi bym założył starą uszczelke bo nowe zawsze będą cieknąć i tak zrobiłem lecz pojawił się wyciek z innego źródła obok termostatu chyba że nie widzę miejsca wycieku i teraz jak zrobiłem 30km wskaźnik temp jest na 1 kresce ponad polem białym od zera lecz dmuchawą leci gorące powietrze. W mieście temp się nieco podnosi lecz na trasie spada do jednej kreski lub ciut poniżej. Termostat jest nowy dopiero co wymieniany odrazu pisze ze przed wymianą uszczelki kreska trzymała się na środku wskaźnika lub nawet kresce przed max (w mieście). Czy znowu poszedł mi termostat czy jest wszystko okej? już mam dosyć walki z tym układem chłodzenia i planuje tolka oddać do mechanika ale czekam na wasze opinie co o tym sądzicie dodam jeszcze że wyciek pojawia się przy pracy silnika czasami mocniej czasami prawie w ogóle.

zdjęcie poglądowe
Obrazek

tam gdzie czerwona kreska tam miałem strzałke i nawet lekko poniżej tej kreski
Masa89
Forumowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 18 października 2009, o 18:50
Lokalizacja: Olsztyn
Car:
Engine:

Postprzez rydmar12 » 26 października 2009, o 10:18

najprawdopodobnie to ze ta kreska ci nie idzie do góry to bendzie czujnik temperatury przy zbiorniczku wyrównawczym
Mariusz
Avatar użytkownika
rydmar12
Forumowicz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 1 czerwca 2009, o 21:23
Lokalizacja: biskupiec
Car:
Engine:

Następna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron