Głośny pasek wieloklinowy?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: szymekgd »

Szczepan, rolka alternatora pewnie stanela, w nastepnej kolejnosci pojdzie napinacz ;)
Kupisz niemca z podobnym silnikiem i mozesz liczyc na te same awarie.
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Turek

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: Szczepan »

szymekgd pisze:Szczepan, rolka alternatora pewnie stanela, w nastepnej kolejnosci pojdzie napinacz ;)
Kupisz niemca z podobnym silnikiem i mozesz liczyc na te same awarie.

Może kupie francuza HDI :mrgreen:
A tak na poważnie to chodzi zapewne o sprzęgło alternatora?
Widze ze cena nie wygórowana około 130 zł ale napinacz też się odzywa i koszt 240 zł pasowało by nowy pasek też założyć u rodziniaka w sklepie może parę groszy taniej ;-)
Robota majstra z częściami z 500 zł :-/
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: szymekgd »

Wymienisz sprzegielko to napinacz pewnie ucichnie, jezeli sam wyciagniesz altka i oddasz do mechanika to w 200zl sie zmiescisz.

HDI tez sie psuja, ale czesci sa drozsze ;)
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Turek

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: Szczepan »

Jak dobrze pamiętam to kiedyś sprawdzając oznaczenia z naklejki w bagażniku wyskoczyło mi ze mam alternator 90A a widzę że są też sprzęgła alternatora z oznaczeniami 110A i 140A czy jest to jakaś różnica?
Bo wydaje mi się że średnica powinna być taka sama.
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: szymekgd »

Nie patrz na srednice, sprzegelko ma pasowac do Twojego alternatora, szukasz oczywisce firma INA?
Znajdz tu http://www.auto-parts.spb.ru/cat/au/au. ... vPDKSVmg== i po nr poszukaj.
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Turek

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: Szczepan »

szymekgd, Czytasz w moich myślach cały rozrząd mam INA i paski GATES :lol:

[ Dodano: 2012-03-14, 10:21 ]
Rozumiem że numer znajdę na alternatorze :?:
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: szymekgd »

Nr altka tak i pozniej w linku dopauj sprzegielko, na nim tez jest nr, ale nie pamietam po ktorej stronie, jezeli masz dostep to zdejmij czarny kapsel i sprawdz.

ps jezeli nie trafiles na viewtopic.php?t=5350 to polecam ;)
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Turek

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: Szczepan »

szymekgd, Dzięki za link tego tematu jeszcze nie czytałem.
a altka mam takiego z opisu z wlepy w bagażnika:
8GD Alternator trójfazowy 90A
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: szymekgd »

Chodzi o nr katalogowy, np. 028 903 028J z http://www.auto-parts.spb.ru/cat/au/au. ... F0ecf8so0= wynika,ze w asv montowane byly rozne altki 90A Boscha i Valeo, nie wiem (zakladam,ze nie), czy wszystkie czesci do nich sa wymienne.
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Turek

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: Szczepan »

Zaprowadzę do znajomego mechanika niech myśli. Jak zrobi to napisze co był i jakie koszta :)

[ Dodano: 2012-03-18, 09:58 ]
Jak obiecałem pisze co było.
Rozwaliło się to sprzęgło na alternatorze przez to spadł pasek koszt około 140 zł.
Ale jak już było rozebrane kazałem od razu wymienić napinacz na nowy bo ten już coś zaczynał brzęczeć i koszt 260 zł pasek też miał być nowy ale wymieniany był 5 miesięcy temu jak robiłem rozrząd więc go majster zostawił bo był dobry :)
Więc koszt części 400 zł + robocizna 100 zł czyli razem jak już wcześniej myślałem 500 zł.
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
ODPOWIEDZ