Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv. ~DzieX |
mam duży luz na drążku zmiany bieghó jak wrzuce biega i ruszam w lewo i prawo to jest tak jak by było na luzie . sły6szałem ze jest jakis zestaw naprawczy do tego ? wiecie cos o tym
dam166 pisze:witam
mam podobny problem
mam duży luz na drążku zmiany bieghó jak wrzuce biega i ruszam w lewo i prawo to jest tak jak by było na luzie . sły6szałem ze jest jakis zestaw naprawczy do tego ? wiecie cos o tym
moje toledo 1l 95 rok 1.9 tdi 1z
migacz1981 pisze:A u mnie ciężko wchodzą biegi 1;3;5 przy większej ilości osób w aucie wie ktoś dlaczego
Centek15 pisze:remiq, tak z ciekawości, co to jest mimośród i gdzie się znajduje? ... Ciekawi mnie co to ten mimośród?
Aby zapewnić prawidłowe wyregulowanie mechanizmu zmiany biegów, skrzynia, sprzęgło i układ sterowania sprzęgłem muszą funkcjonować bez zakłóceń. Ponadto trzeba się upewnić, że wszystkie elementy mechanizmu pracują bez zacięć i są w dobrym stanie technicznym. Fachowe ustawienie mechanizmu wymaga dysponowania specjalnym sprawdzianem.
• Ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu neutralnym i zaciągnąć hamulec awaryjny.• Poluzować śrubę zaciskową pokazaną na rysunku 4.18. Połączenie między drążkiem i dźwignią zmiany biegów musi być wtedy luźne.
• Unieść ostrożnie wkrętakiem osłonę dźwigni zmiany biegów nad konsolę środkową i przełożyć ponad gałkę dźwigni.• Włączyć kilkakrotnie biegi 3. i 4., a następnie ustawić dźwignię w położeniu neutralnym.
• Nasunąć sprawdzian U-40026 na kołek z tworzywa sztucznego przy dźwigni zmiany biegów (jak na rys. 4.19), nie wywierać przy tym dużego nacisku.
• Sprawdzić, czy drążek zmiany biegów pokazany na rysunku 4.18 nie jest naprężony (skrzynia jest nadal w położeniu neutralnym). Jeżeli tak jest, to dokręcić śrubę zaciskową (nakrętkę) momentem 30 N • m.
• Wyciągnąć sprawdzian i sprawdzić teraz ustawienie dźwigni zmiany biegów w następujący sposób.
• Ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu neutralnym w płaszczyźnie przełączania 3. i 4. biegu.
Rys. 4.18. ŚRUBA ZACISKOWA POŁĄCZENIA MIĘDZY DŹWIGNIĄ I DRĄŻKIEM ZMIANY BIEGÓW
Rys. 4.19. UMIESZCZENIE SPRAWDZIANU PRZY DŻW-3
ZMIANY BIEGÓW
Rys. 4.20. DOKŁADNE USTAWIANIE DŹWIGNI ZMIANY BIEGÓW (opis w tekście)
Str. 206
• Włączać poszczególne biegi i obserwować, czy dają się bez zacięć i oporów „włożyć". Szczególną uwagę zwrócić na działanie blokady włączenia wstecznego biegu.
• Jeżeli po powtórnym włączeniu określonego biegu stwierdzi się stałe jego „zaczepianie", to można wykonać dokładniejszą regulację. W tym celu włączyć1. bieg i dociskając lekko gałkę dźwigni w lewo, dosunąć ją do zderzaka.
• Na podstawie rysunku 4.20 sprawdzić, czy odległość między występem dźwigni zmiany biegów a zderzakiem w obudowie wynosi 1.0...1.5 mm (wymiar „a" na rysunku).
• Jeżeli tak nie jest, to można obrócić mimośród (A) w lewo lub w prawo, aż uzyska się wymagany odstęp. Wcześniej należy poluzować śrubę zaciskową (B).
Regulacja-dzwigni-zmiany-biegow-Toledo
• Po zakończeniu regulacji dokręcić śrubę (B) momentem 2 N • m.
• Na zakończenie opuścić osłonę dźwigni zmiany biegów na środkową konsolę.
marcos_777 pisze: Muszę max w lewo docisnąć lewarek i dopiero wrzucać 1. bieg.