[1M] Brak ogrzewania

Tematy ogólno-techniczne

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, peter174

[1M] Brak ogrzewania

Postprzez Tomek » 31 grudnia 2008, o 18:07

Witam. W moim Toledo przestało dmuchać ciepłym powietrzem gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. Dmuchać ciepłem zaczyna powyżej 1000 obrotów. O co tu biega?? :?: wie ktoś?
Tomek
Forumowicz
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 21:37
Lokalizacja: HAJNÓWKA
Car:
Engine:

Postprzez SAGAL » 31 grudnia 2008, o 18:08

zobacz czy masz płyn do chłodnicy albo ostatecznie moze ci sie zaczyna psuc termostat
SAGAL
 

Postprzez Tomek » 31 grudnia 2008, o 18:15

To chyba nie termostat, bo wskazówka od temperatury szybko idzie na 90*C i tam już zostaje, a co do płynu to kontrolka mi nie mruga, ale poziom płynu trzeba sprawdzić bo nie zaglądałem.
Tomek
Forumowicz
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 21:37
Lokalizacja: HAJNÓWKA
Car:
Engine:

Postprzez pingpong » 31 grudnia 2008, o 19:11

Byc może spadła wydajność pompy cieczy chłodzącej.
pingpong
pingpong
Forumowicz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 12 sierpnia 2008, o 13:49
Lokalizacja: Konin
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6 SR

Postprzez DENEBO » 31 grudnia 2008, o 19:20

A słyszeliście Panowie o takim czymś jak korozja nagrzewnicy !!! :mrgreen:
( nie mylić z rdzą, bo to jest coś innego)

Zamula nagrzewnicę i drastycznie spada wydajność grzewcza układu, dopiero jak wzrasta ciśnienie cieczy podczas wyższej prędkości pompy płynu chłodzącego, na siłę przedostaje cię ciecz przez kanaliki tzw rurki w wymienniku ciepła czyli nie mniej ni więcej grzejniku!!! 8-)

Zalecenia - prawdopodobnie bez wymiany się nie obędzie jeśli diagnoza jest trafna...
Można spróbować przeczyścić ale to mało skuteczne...

Skąd o tym wiem : Hmmm Od kilku lat pracuję w Firmie DELPHI THERMAL SYSTEM zajmującą się produkcją między innymi w/w grzejników także chłodnic, parowników do klimatyzacji oraz kompletnych modułów grzewczych do samochodów takich jak VW, Opel, Renault itp.
Także nasze systemy grzewcze są montowane w samochodzie roku czyli Opel INSIGNIA ...


Obrazek

Ładna bryka tak w nawiasie, ale poza zasięgiem :570:
Pozdrowionka
Ostatnio edytowano 3 stycznia 2009, o 16:13 przez DENEBO, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
DENEBO
Forumowicz
 
Posty: 431
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 15:56
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Car:
Engine:

Postprzez bartek » 31 grudnia 2008, o 19:21

pingpong napisał(a):Byc może spadła wydajność pompy cieczy chłodzącej.

Może być ,że to pompa wody na niskich obrotach nie daje rady, a była wymieniana :566:
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Avatar użytkownika
bartek
Sponsor
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 22:12
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez DENEBO » 31 grudnia 2008, o 19:50

bartek_wm napisał(a):
pingpong napisał(a):Byc może spadła wydajność pompy cieczy chłodzącej.

Może być ,że to pompa wody na niskich obrotach nie daje rady, a była wymieniana :566:


Pompa albo pompuje albo nie !!! Na pewno po jakimś czasie użytkowania spada wydajność pompy, ale przyczyną niedomagań systemu grzewczego może być zanieczyszczenie układu grzewczego lub zapowietrzenie, co też się zdarza ...

Tak miałem w starym tolku - po wymianie płynu chłodzącego było wszystko ok ( tak mi się wydawało) . Tak myślałem do pierwszych zimnych dni jak włączyłem ogrzewanie - a tu niespodzianka... Zimne powietrze !!! Pojechałem do kuzola mechanika ( mała niespodzianka ) płynu było mało w układzie, chciał bym podkreślić że w zbiorniku wyrównawczym był poziom między min a max !? :-|
A w nagrzewnicy susza :roll: Coś pokombinował pod deską, dolałem 1L G12 8-) I nagrzewnica grzała... :-D

Czasami zdarzają się dziwactwa hihihihih :wpale: :wpale: :wpale: :wpale: :wpale:
Avatar użytkownika
DENEBO
Forumowicz
 
Posty: 431
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 15:56
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Car:
Engine:

Problem z ogrzewaniem

Postprzez Juras » 6 stycznia 2010, o 22:35

Masakra!!! Jest zimno a ja w moim Toledo II nie mam ogrzewania. Wymieniłem nagrzewnicę i pompę wodną która (co ciekawe) była w rozsypce i niestety w dalszym ciągy mam "chuchanie" zamiast ogrzewania. Trochę lepiej grzeje na obrotach powyżej 4000, na postoju ok. 1000, wieje chłodem. Może ktoś ma pomysł, albo (czego nikomu nie życzę) miał ten sam problem......czekam na info :568: Juras
Juras
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 stycznia 2010, o 23:52
Lokalizacja: Brodnica
Car:
Engine:

Postprzez slabski » 6 stycznia 2010, o 23:25

Ja bym sprawdził termostat. Jaka jest temperatura silnika?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
slabski
Forumowicz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 14 października 2009, o 20:55
Lokalizacja: Liverpool
Car:
Engine:

Postprzez WOLF69 » 7 stycznia 2010, o 00:14

slabski napisał(a):Ja bym sprawdził termostat. Jaka jest temperatura silnika?
Pozdrawiam


U mnie temperatura silnika nie ma nic wspólnego z ogrzewaniem, ponieważ kiedy włączam ogrzewanie (powiedzmy 25 stopni) na totalnie zimnym silniku, ide odskrobać samochód co zajmuje mi ok 3 min już leci gorące powietrze a wskazówka temperatury silnika jeszcze nie dyga, czyli nie ma nawet 60 stopni.
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
Avatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
 
Posty: 368
Dołączył(a): 23 maja 2009, o 09:55
Lokalizacja: Ryde I.O.W. UK
Car:
Engine:

Następna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron