dziura w misie olejowej :( i inne pytania...

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

dziura w misie olejowej :( i inne pytania...

Postprzez robsonw1 » 1 maja 2010, o 18:30

Witam. Dzis jechalem i niefortunnie zachaczylem podwoziem o kamien... tak sie stalo ze zrobila sie dziura w misie olejowej. Wyciekl mi caly olej i mam nadzieje ze ni zatarł się silnik :( Krótka historia: bo uderzeniu podwozia i przejechaniu ok 2km zaczela mrygac kontrolka oleju. Zjechalem w najblizszym mozliwym miejscu i juz przy parkowaniu silnik sam zgasl. Po ostygnieciu sprawdzilem, zakrecil sie i odpalil po czym od razu go zgasilem (poniewaz wyciekl olej). MAm kilka pytan, a mianowicie:
1. Toledo 1,9 TDI AHF - kupic mise olejowa z otworem na czujnik czy bez? (na allegro sa dwa rodzaje)
2. Czy musze kupic rowniez uszczelke do misy (dziura zrobila sie od dolu) czy mechanik zaklei mi to specjalnym do tego siliconem?
3. Jak myslicie czy z silnikiem moglo sie cos stac, czy jesli odpalil i od razu go zgasilem to wszystko ok? (mam nadzieje, ze sie silnik nie zatarl :( )

Pech tak chcial... pozdrawiam
Ostatnio edytowano 13 lipca 2011, o 23:50 przez robsonw1, łącznie edytowano 2 razy
robsonw1
Forumowicz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 4 lipca 2009, o 13:16
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Postprzez Bodek » 1 maja 2010, o 19:40

Po pierwsze miske kupujesz taką jaką masz na aucie (czyli z dziurą na czujnik od spodu). Po drugie możesz próbować zaspawać aluminium u tzw speca, który się specjalizuje w spawaniu aluminium o silikonie nie ma mowy. Po trzecie jak wymienisz miskę zalejesz nowy olej okaże się czy silnik jest zdrowy.
Bodek
 

Postprzez robsonw1 » 1 maja 2010, o 20:15

czyli procz miski koniecznie trzeba kupic rowniez uszczelke do niej? a miska musi byc jakas lepsza/drozsza czy nie ma wielkiej roznicy? na allegro są po 100zł i są po 150zł... czy to jest jakas wielka roznica?
robsonw1
Forumowicz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 4 lipca 2009, o 13:16
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Postprzez SZUBAR » 1 maja 2010, o 20:43

robsonw1 napisał(a):trzeba kupic rowniez uszczelke do niej?

Miska jest układana na specjalnym silikonie uszczelniającym, nie ma tam uszczelki co do wyboru miski to ważne by była od danego silnika nie była uszkodzona i tyle.
SZUBAR
Avatar użytkownika
SZUBAR
Forumowicz
 
Posty: 272
Dołączył(a): 19 grudnia 2009, o 16:25
Lokalizacja: KRAKÓW
Car:
Engine:

Postprzez Sony » 2 maja 2010, o 11:50

robson dołączam się do tego co przedmówcy napisali, natomiast od siebie pragnę jeszcze dodać, żebyś zakupił osłonę pod silnik ;)

Natomiast co do silnika...

Czy zjechałeś odrazu jak zaczęła migać kontrolka czy załóżmy przejechałeś jeszcze jakiś dystans ~1km ?
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6705
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez Tomek » 2 maja 2010, o 11:59

Jeżeli silnik sam zgasł to pewnie masz już przytarte panewki, jeśli chodzi o miskę to spokojnie można zaspawać (spawanie mnie kosztowało 50zł).
Tomek
Forumowicz
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 21:37
Lokalizacja: HAJNÓWKA
Car:
Engine:

Postprzez dominik » 2 maja 2010, o 13:48

a ja wyczytałem kiedyś że jak jest mało oleju to powinien być dźwięk ostrzegawczy, jeżeli jazda bedzie kontynuowana to spadną obroty a następnie auto samoczynnie powinno zgasnąć.... nie wiem czy tego czasem w instrukcji obsługi nie czytałem
Avatar użytkownika
dominik
Sponsor
 
Posty: 1167
Dołączył(a): 4 czerwca 2009, o 21:35
Lokalizacja: Kraków
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez SZUBAR » 2 maja 2010, o 16:51

dominik napisał(a):powinien być dźwięk ostrzegawczy

Zgadza się, wystąpi trzykrotny sygnał akustyczny i wtedy należy się bez warunkowo zatrzymać i sprawdzić poziom oleju. Jeżeli silnik pracuje na sucho zaczyna się grzać i części puchną od gorąca i po pewnym czasie silnik się blokuje. Na pewno się przytarły panewki i gładzie cylindrów, pompa olejowa też nie lubi pracować na sucho. Trzeba wymienić lub zespawać miskę wlać świeży olej i sprawdzić ciśnienie sprężania i ciśnienie oleju.
SZUBAR
Avatar użytkownika
SZUBAR
Forumowicz
 
Posty: 272
Dołączył(a): 19 grudnia 2009, o 16:25
Lokalizacja: KRAKÓW
Car:
Engine:

Postprzez robsonw1 » 3 maja 2010, o 15:15

było dokładnie tak jak kolega Domonik napisal. Najpierw spadly obroty, potem za moment zgasl silnik. Niestety nie mialem sie gdzie zatrzymac "na juz" na trasie z rozpedzonymi autami i bez pobocza... Najpierw spadly obroty, potem zgasl silnik. Bo przelaniu go olejem i lekkim zakreceniu odpalil na dotyk i od razu go zgasilem. Czy mimo wszystko jest prawie pewne, ze z silnikiem stalo sie "cos niedobrego" i będzie to wysoki koszt naprawy? czyli ze jesli na pewno przytarły sie panewki i gładzie cylindrow, to trzeba to w jakis sposob naprawic? Niestety jest majowka i nie ma nawet mechanika, ktory mogl by rzucic okiem. Natomiast mi pozostaje czekac i se denerwowac...
robsonw1
Forumowicz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 4 lipca 2009, o 13:16
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Postprzez dominik » 3 maja 2010, o 15:31

no właśnie nie musiało.... bo wydaje mi się że jak jest bardzo niski poziom oleju i ci spadły obroty to komputer zgasił auto... przynajmniej ja tak zrozumiałem czytając instrukcję obsługi... a czy mam racje to się okaże...
Avatar użytkownika
dominik
Sponsor
 
Posty: 1167
Dołączył(a): 4 czerwca 2009, o 21:35
Lokalizacja: Kraków
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Następna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron