Samodzielna wymiana płynu chłodzącego

Tematy ogólno-techniczne

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq, Roxon40, peter174

Samodzielna wymiana płynu chłodzącego

Postprzez Bonbini » 13 października 2010, o 23:20

Wymieniłem dziś sam płyn chłodzący na taki który wytrzymuje do -35'C, bo miałem wlaną prowizorycznie wodę, a przymrozki za pasem ;-) W tym celu odłączyłem dolny gruby przewód gumowy od chłodnicy i woda zleciała do miski, po sprawdzeniu ok. 2,5L. Następnie połączyłem z powrotem ten przewód i mając załącząne ogrzewanie kabiny na max wlałem nowy płyn chłodzący do zbiornika wyrównawczego do poziomu max i zakręciłem korek. Następnie uruchomiłem silnik aby płyn "przeleciał się" po całem układzie. Wyłączyłem silnik gdy osiągnął on optymalną temp. pracy i znów dolałem płynu do zbiorniczka wyrównawczego. W sumie nowego płynu wlałem ok. 2,5L.
Pytanie: Pojemność układu chłodzenia dla diesla 1.9 bez turbo to ok. 6-7L, więc dlaczego udało mi się wlać tylko te 2,5L? Kilka dni wcześniej mój dobry mechanik wymienił trójnik wodny i uzupełnił układ wodą na maxa, więc teoretycznie powinno wylać się do miski te 7L.
Czy mam się czym przejmować? Postępowałem wg wskazówek zawartych w książce pt: "Sam naprawiam Seat Toledo 1L. Podpowiedźcie coś bo nie daje to mi spokoju... :-?

[ Dodano: 2010-10-13, 23:33 ]
Przeczytałem na innym forum że trzeba jeszcze termostat wykręcić, żeby 6L płynu wyleciało. Czy to prawda? Może trzeba odpalić silnik na chwilę przy zdjętym dolnym przewodzie żeby pompa wody wyciągnęła resztę na zewnątrz?
Ostatnio edytowano 5 października 2011, o 23:27 przez Bonbini, łącznie edytowano 2 razy
Był: viewtopic.php?t=1769
Jest: viewtopic.php?t=9766
Pozdrawiam Toledziako-maniaków :-)
Bonbini
Forumowicz
 
Posty: 955
Dołączył(a): 11 października 2009, o 02:38
Lokalizacja: Gdynia
Car: Był 1L
Engine: 1.9 1Y

Postprzez adamwwy » 13 października 2010, o 23:51

Jak spuszczałeś płyn to korek zbiorniczka był odkręcony? Ja zawsze robię tak, że zdejmuję najniższy przewód, odkręcam korek zbiorniczka i to wszystko. Płyn spływa praktycznie cały. Termostatu nie wyjmuje.
adamwwy
 

Postprzez Bonbini » 14 października 2010, o 00:25

Korek zbiorniczka wyrównawczego był odkręcony.
Był: viewtopic.php?t=1769
Jest: viewtopic.php?t=9766
Pozdrawiam Toledziako-maniaków :-)
Bonbini
Forumowicz
 
Posty: 955
Dołączył(a): 11 października 2009, o 02:38
Lokalizacja: Gdynia
Car: Był 1L
Engine: 1.9 1Y

Postprzez kornat » 14 października 2010, o 08:35

A przed spuszczeniem starego płynu rozgrzałeś silnik ?
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez szymekgd » 14 października 2010, o 13:39

Ostatnio wymienialem termostat i najwiecej plynu wyplynelo wlasnie po jego wyjeciu czyli z malego obiegu.
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez toledziak95 » 14 października 2010, o 13:46

A ja jak zalewałem układ to nic nie uruchamiałem nic nie ganiałem i jest ok... wlewasz do zbiorniczka wyrównawczego i płyn sam się rozejdzie a później po rozgrzaniu i ostygnięciu uzupełniasz...
Avatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
 
Posty: 401
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 21:25
Lokalizacja: Czeremcha/Białystok
Car:
Engine:

Postprzez Rhytism » 14 października 2010, o 13:59

Ja podczas wymiany wlewałem do zbiornika potem ręką cisnąłem parę razy przewód przy chłodnicy, dolałem płynu i uruchomiłem silnik aby przepompował płyn przez cały układ.
Rhytism
Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11 sierpnia 2010, o 07:42
Lokalizacja: Białystok
Car:
Engine:

Postprzez Bonbini » 14 października 2010, o 19:06

toledziak95 napisał(a):A ja jak zalewałem układ to nic nie uruchamiałem nic nie ganiałem i jest ok... wlewasz do zbiorniczka wyrównawczego i płyn sam się rozejdzie a później po rozgrzaniu i ostygnięciu uzupełniasz...

Wszystko pięknie tylko mój mechanik mi dziś powiedział, że termostat blokuje wypływ wody z małego obiegu i nie pomoże rozgrzanie silnika, on będzie zamknięty. Podpowiedział mi, że trzeba rozłączyć przewód gumowy przed nim i wtedy wypłynie w sumie 5L starego płynu, bo reszta i tak zostanie. W ten sposób nie trzeba wyciągać termostatu i montować go z powrotem, bo może się wtedy pojawić dodatkowo niesczelność na jego oringu. :-)
Był: viewtopic.php?t=1769
Jest: viewtopic.php?t=9766
Pozdrawiam Toledziako-maniaków :-)
Bonbini
Forumowicz
 
Posty: 955
Dołączył(a): 11 października 2009, o 02:38
Lokalizacja: Gdynia
Car: Był 1L
Engine: 1.9 1Y

Postprzez Roxon40 » 14 października 2010, o 19:16

Bonbini napisał(a):termostat blokuje wypływ wody z małego obiegu i nie pomoże rozgrzanie silnika, on będzie zamknięty.


Tak ale czy po rozgrzaniu silnika nie zaczyna się termostat czasem otwierać ?? Wydaje mi się że tak i wtedy na pewno zleci ci więcej płynu ale jest też szansa że się oparzysz
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
:one: Jest 154,5 KM i 339,7Nm :582:
:diabelek: EcuProject :diabelek:
Avatar użytkownika
Roxon40
Moderator
 
Posty: 4294
Dołączył(a): 14 listopada 2009, o 23:37
Lokalizacja: Zabrze
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Postprzez szymekgd » 14 października 2010, o 19:28

Roxon40 napisał(a):
Bonbini napisał(a):termostat blokuje wypływ wody z małego obiegu i nie pomoże rozgrzanie silnika, on będzie zamknięty.


Tak ale czy po rozgrzaniu silnika nie zaczyna się termostat czasem otwierać ?? Wydaje mi się że tak i wtedy na pewno zleci ci więcej płynu ale jest też szansa że się oparzysz


Dokladnie tak jest, termostat sie otwiera od 83st.C (chyba) i ciecz chlodzaca zaczyna krazyc w duzym obiegu (z chlodnica).
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Następna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron