Źle pali poniżej 10 stopni

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

Źle pali poniżej 10 stopni

Postprzez kalafik » 25 października 2010, o 12:08

Witam mam problem mój Tolek przez całe lato palił dobrze za pierwszym razem gdy temperatura spada jak już wiecie poniżej 10 stopni a już nie mówię jak na minusie to podczas palenia samochód się dusi i dopiero po chwili zapali a jak nie to za 2 podejściem wczoraj wymieniłem świece i nic to nie dało ktoś mi coś doradzi z góry dziękuję
Ostatnio edytowano 7 listopada 2010, o 18:27 przez kalafik, łącznie edytowano 1 raz
kalafik
Avatar użytkownika
kalafik
Forumowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 stycznia 2010, o 15:06
Lokalizacja: Przemyśl
Car:
Engine:

Postprzez ADIWWL » 25 października 2010, o 12:42

Podobne problemy maja siniki AHF jak dobrze pamiętam jest to problem z dawka paliwa zrobi ci to dobry tuner lub serwis który wie o co chodzi koszt przeprogramowania to ok 300zł.
żeby sprawdzić czy to to jak będzie ciężko odpalał odłącz czujnik temperatury jak zakręci bez problemu to będzie to drugi sposób o którym słyszałem to przy odpalaniu gaz w podłogę ale tego nie polecam robić szkoda auta katować .
ADIWWL
 

Postprzez szymekgd » 25 października 2010, o 13:16

ADIWWL napisał(a):Podobne problemy maja siniki AHF jak dobrze pamiętam jest to problem z dawka paliwa zrobi ci to dobry tuner lub serwis który wie o co chodzi koszt przeprogramowania to ok 300zł.
żeby sprawdzić czy to to jak będzie ciężko odpalał odłącz czujnik temperatury jak zakręci bez problemu to będzie to drugi sposób o którym słyszałem to przy odpalaniu gaz w podłogę ale tego nie polecam robić szkoda auta katować .


Twoja rada dotyczy problemu z odpalaniem rozgrzanego juz silnika, a z postu Kolegi wynika, ze ma problem z odpaleniem zimnego silnika.
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez Tomas » 25 października 2010, o 14:14

Sprawdź czy w ogóle dochodzi napięcie na świece żarowe. Być może nie włącza się grzanie świec np. z powodu wadliwego czujnika temperatury.
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
Avatar użytkownika
Tomas
Sponsor
 
Posty: 815
Dołączył(a): 10 lipca 2008, o 11:29
Lokalizacja: Olsztyn
Car:
Engine:

Postprzez ADIWWL » 25 października 2010, o 15:18

niekoniecznie ciepłego silnika dotyczy również zimnego przynajmniej kilku moich znajomych miało taką przypadłość na zimnym i odłączanie czujnika pomagało po przeprogramowaniu wszystko wróciło do normy ale nie musi być tak w tym przypadku a odłączenie kostki czujnika to niewiele pracy sprawdzić nie zaszkodzi.
ADIWWL
 

Postprzez kalafik » 25 października 2010, o 16:46

Sprawdzę i odezwę się co wynikło
kalafik
Avatar użytkownika
kalafik
Forumowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 stycznia 2010, o 15:06
Lokalizacja: Przemyśl
Car:
Engine:

Postprzez szymekgd » 25 października 2010, o 16:53

Odlaczenie czujnika temp. ma tylko na celu wymuszenie na ECU wlaczenia grzania swiec, co na zimnym silniku jest normalna procedura rozruchu.
Ale idac tym tropem to nalezy sprawdzic pompe wtryskowa, bo to ona jest przyczyna problemow przy odpalaniu cieplego silnika, a zmiany mapy startowej, oszukiwanie czujki temp. itp. to leczenie objawow, a nie przyczyn usterki.
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez dominik » 25 października 2010, o 18:03

ja obstawiam słaby akumulator :). Miałem podobnie. Wymiana baterii pomogła :) sprawdz rano miernikiem napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem
Avatar użytkownika
dominik
Sponsor
 
Posty: 1167
Dołączył(a): 4 czerwca 2009, o 21:35
Lokalizacja: Kraków
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez voyager2550 » 25 października 2010, o 18:09

U mnie również wymiana akumulatora pomogła. Rano przy plus 6-7 stopniach auto ciężko odpalało. Bałem się myśleć co będzie przy mrozach.

Może nie kupuj od razu baterii. Poproś znajomego żeby pożyczył swój aku na próbę.
Tak jak kolega wyżej mówi sprawdź rozrusznik ile prądu pobiera. Mój żre prawie 2x tyle ile powinien ;) Muszę go oddać do regeneracji. To koszt około 150zł z robotą.
Avatar użytkownika
voyager2550
Sponsor
 
Posty: 240
Dołączył(a): 6 kwietnia 2010, o 15:19
Lokalizacja: Rzeszów
Car:
Engine:

Postprzez kened88 » 25 października 2010, o 22:45

Tez to mam przy swoim tolku,przy probie odpalenia caly silnik sie trzasł i wydawał taki mułowaty dzwiek,czasami musilem przekrecic dwa razy zeby zapalil,zaprowadziłem go do mechanika cos tam pozmieniał(dawke pliwa i cos tam jeszcze)i pozniej juz palił super ale po paru dniach znowu wystapił ten problem,a ze dopiero jutro bede sie widzial z mechanikiem to teraz jezdze z odlaczonym czujnikiem temperatury co prawda problem nie minal (nadal słychac ten mułowaty dzwiek)ale troche lepiej odpala zobaczymy o mi jutro gosc powie
kened88
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 października 2010, o 14:45
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Car:
Engine:

Następna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron