Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv.
~DzieX

Źle pali poniżej 10 stopni

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
nester1905
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:01
Auto: -
Model: -
Skąd?: Warszawa

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: nester1905 »

Ale na odpalonym silniku to robić?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: kornat »

Na zgaszonym.
nester1905
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:01
Auto: -
Model: -
Skąd?: Warszawa

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: nester1905 »

Ok, dzięki.
A co kolega wyżej miał na myśli pisząc, żeby po wprowadzeniu wartości max. sprawdzić czy nie ma zmian?
Jakich zmian? :)
pgt
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 13 maja 2013, 16:57

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: pgt »

Napiszę od początku, bo się miesza. Piszę cały czas o mg/suw.

Zasada "mniej=więcej" dotyczy robienia adaptacji i przesuwania nastawnikiem. W tym i tym robimy pewnego rodzaju kalibrację, przy czym nie zawsze nam chodzi o poprawną kalibrację :-) Podam przykład, mam nadzieję, że będzie to wystarczające.
Zakładamy, że rozgrzany silnik do utrzymania biegu jałowego potrzebuje 4mg/suw.
Przesuwając nastawnikiem/robiąc adaptacje można doprowadzić do wyświetlania wartości ok 3-9. Czy to będzie 3 czy 9 wg vaga, to rzeczywista(realna, nie podawana przez vag) dawka będzie cały czas 4. Skąd "mniej = więcej"?
Przykład 1
Jeśli na jałowych w okienku jest 3 a w rzeczywistości 4 to przy obciążeniu, kiedy w okienku jest 40 to w rzeczywistości jest >40.
Przykład 2
Jeśli na jałowych w okienku jest 9 a w rzeczywistości 4 to przy obciążeniu, kiedy w okienku jest 40 to w rzeczywistości jest <40.
Stąd "mniej=więcej". I tylko podczas wykonywania tych operacji można tak to rozumieć. Mam nadzieję, że teraz jest jaśniej.

Podczas normalnej pracy 10 mg > 5 mg. W miarę rozgrzewania silnik potrzebuje mniej paliwa i w okienku ta wartość też się będzie zmniejszać.
Chiptuning - nie tylko TDI.
Hamownia.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

Jednym slowem silnik do utrzymania wolnych obrotow potrzebuje paliwa,sam nie wie ile,za pomoca nastawnika "informujemy" go,ze jest to 4 i ta wartosc uzywa do dalszych obliczen...

[ Dodano: 2013-12-03, 10:38 ]
A co kolega wyżej miał na myśli pisząc, żeby po wprowadzeniu wartości max. sprawdzić czy nie ma zmian?
Jakich zmian? :)


Przy odpalaniu auta.

Możesz też przed odpaleniem podejrzeć w vagu wartość dawki, ale skoro nie będzie zmian w odpalaniu to po co się nakręcać? Tym bardziej,że dawka jest zależna od temp. zewnętrznej i możesz w vagu nie zauważyć zmiany.
Michal
Awatar użytkownika
Koszi
Forumowicz
Posty: 540
Rejestracja: 25 sie 2012, 21:30

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: Koszi »

U mnie przy temp w garażu ok 8 st. trochę słabo palił.
Musiał zakręcić 2-3 razy żeby odpalił, czas grzania świec 0 s.
Dzięki powyższym poradom zmieniłem na vagu czas grzania świec na ok 1,5 s.
Teraz pali od strzała. Dzięki za pomoc :D
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

Koszi pisze:czas grzania świec 0 s.


Czujniki temp. maja pewną niedokładność i czasami trzeba coś "naprawić", u mnie od ok. 9st. kontrolka świec zauważalnie dłużej się pali...
Michal
Awatar użytkownika
Koszi
Forumowicz
Posty: 540
Rejestracja: 25 sie 2012, 21:30

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: Koszi »

Teraz już słychać tykający przekaźnik który załącza świece :)
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: futrosky »

panowie, mam rowniez ten problem i mialem pchac sie w zmiane kata wtrysku ale jeszcze przed tym wymienie moze przekaznik. Bo po 3 razy grzania swiec samochod pali od strzalu, to tak jak by nie trzymal. Gdzie sie znajduje przekaznik i ile on kosztuje ? Orientujecie sie ?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

Skoro podgrzewasz 3y razy to może spróbować wydłużyć czas grzania?
Michal
ODPOWIEDZ