[1M] Brak mocy!

Tematy ogólno-techniczne

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq, Roxon40, peter174

[1M] Brak mocy!

Postprzez Muder » 23 lutego 2011, o 00:39

Witam, mam problem z mocą w Toledo 1M 2.3 v 150KM, niedawno go nabyłem , więc dopiero sie uczę o nim. Wczoraj na hamowni wyszło zamiast serii lub coś koło tego, jedynie 116 KM, co jest ewidentną porażką. Filtry , świece zmienione, nie ma błedow na VAGu. Przy okazji zmierzono ćiśn. sprężania- na każdym cyl jest pow 12 bar., więc niby silnik wydolny. Byłem w kilku warsztatach, mówią, że ciężko będzie czegoś się czepic, ale myśle, że po prostu nie mieli zbytnio do czynienia z tym motorami. Proszę o radę kogoś, kto może miał podobny przypadek, bądź ma jakąś wiedze, co może być tego przyczyną. Z góry DZIEKI!!! :570:
Ostatnio edytowano 21 czerwca 2011, o 12:34 przez Muder, łącznie edytowano 3 razy
Muder
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 grudnia 2010, o 00:48
Lokalizacja: Nowa Ruda
Car:
Engine:

Postprzez koti » 23 lutego 2011, o 00:45

Muder, na wstępie polecam zapoznać się z REGULAMINEM oraz przywitać się TUTAJ.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Avatar użytkownika
koti
Moderator
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, o 16:50
Lokalizacja: Grójec
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

c.d.

Postprzez Muder » 23 lutego 2011, o 00:50

Dodam, że auto w sumie normalnie jezdzi, czyli nie szarpie ani nie przymula go na konkretnych obrotach tylko po po prostu jedzie jakby miało silnik powiedzmy 1.8. Spalanie oscyluje w granicach 10l. Jedynie na jałowych obrotych troszke drga, da to się odczuć w kabinie. Facet robiący przegląd nawet spytał czy to nie diesel. Ciekawe, czy ma to coś wspólnego? :-/
Muder
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 grudnia 2010, o 00:48
Lokalizacja: Nowa Ruda
Car:
Engine:

Postprzez toledziak95 » 23 lutego 2011, o 10:10

Ten silnik tak ma, nie za dobre wyważenie. Co do mocy to sprawdziłbym wartości bieżące przepływki i wszystkiego, co się da w VAG-u...
Avatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
 
Posty: 401
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 21:25
Lokalizacja: Czeremcha/Białystok
Car:
Engine:

Postprzez olinek2 » 23 lutego 2011, o 11:34

Obejrzyj przepływomierz, ale naocznie. Zobacz czy się czasem nie zrobił jakiś syf na nim.
olinek2
Forumowicz
 
Posty: 278
Dołączył(a): 8 lutego 2011, o 18:59
Lokalizacja: Starachowice/Wrocław
Car:
Engine:

Postprzez tomektak » 23 lutego 2011, o 13:41

Sprawdź zmienny dolot lub ewentualnie porównaj wykres z hamowni do fabrycznego. Jeżeli nie domaga powyżej 4000obr z momentem to może to być wina zmiennego dolotu.
PS. Zamieść wykres z hamowni.
Avatar użytkownika
tomektak
Forumowicz
 
Posty: 221
Dołączył(a): 23 marca 2010, o 12:06
Lokalizacja: Lublin
Car:
Engine:

Postprzez toledziak95 » 23 lutego 2011, o 19:55

olinek2 napisał(a):Obejrzyj przepływomierz, ale naocznie. Zobacz czy się czasem nie zrobił jakiś syf na nim.


Nie naocznie tylko podłącz VAGa i zobacz co onb Ci tam podaje, na oko to chłop zmarł w szpitalu :mrgreen:
Avatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
 
Posty: 401
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 21:25
Lokalizacja: Czeremcha/Białystok
Car:
Engine:

Postprzez olinek2 » 23 lutego 2011, o 22:12

Warto sprawdzić jak wygląda przepływka, bo to widać czy wymaga czyszczenia...
Nie kwestionuję tego, że VAGiem trzeba sprawdzić wszystkie bloki...
olinek2
Forumowicz
 
Posty: 278
Dołączył(a): 8 lutego 2011, o 18:59
Lokalizacja: Starachowice/Wrocław
Car:
Engine:

Postprzez Muder » 24 lutego 2011, o 00:46

Witam, przesyłam wykres z hamowni:

http://img408.imageshack.us/img408/8591 ... 224844.jpg

Widać na nim, że przebieg mocy i momentu jest pofalowany, zwłaszcza po osiągnięciu ok. 4000 rpm. Co do przepływki to zajrzę do niej niebawem, jak sie choć troche ociepli, bo zgroza teraz cokolwiek robic w garażu. Ten zmienny dolot można jakoś zaobserwować, czy otwiera, na postoju?
Muder
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 grudnia 2010, o 00:48
Lokalizacja: Nowa Ruda
Car:
Engine:

Postprzez tomektak » 24 lutego 2011, o 08:45

Po wykresie widać że raczej to nie wina zmiennego dolotu.
Sprawdź przepływkę i czy pedał gazu otwiera Ci przepustnicę o kąt 90st (linka), bo wykres w całym zakresie jest za nisko.
Może lewe powietrze?
Sprawdź na VAGu czy komputer przy obciążeniu odpowiednio wyprzedza zapłon.
Jak wygląda u Ciebie sprawa rozrządu? Jeżeli już głośno dzwoni to może być pora na niego i stąd te drgania na wolnych obrotach...
PS. Zmienny dolot można sprawdzić też na postoju. Po prawej stronie dolotu masz siłownik który widać jak otwiera i zamyka powyżej około 3500rpm.
Avatar użytkownika
tomektak
Forumowicz
 
Posty: 221
Dołączył(a): 23 marca 2010, o 12:06
Lokalizacja: Lublin
Car:
Engine:

Następna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron