Witam serdecznie! Dziś przyjechał do mnie klient takim Leonikiem mówiąc, że coś zaczęło stukać w silniku. Pierwsze co, to sprawdzenie pompowtryskiwaczy - kanał 13, wszystkie wartości w granicach -0,4:0,4 mg. Grupa 23 max 33, Czyli pompki OK. Synchronizacja rozrządu na 0. Dźwięk stukania wydobywa się uwaga z DOLOTU! Wraz ze wzrostem obrotów dźwięk nasila się. Wygląda to jakby spaliny się cofały. Po rozpięciu filtra powietrza jest straszny głośny huk i dość spore ciśnienie w rytm wydechu, którego nie powinno być. Powiedziałem, żeby rozpięli wydech, czy oby nie jest zapchany ( przy obrotach 2000 ledwo co wychodzi "dymek" z wydechu). Jak myślicie, może być problem z głowicą i zaworami?
Ja typuje 3 rzeczy, które mogą na to wpłynąć... oczywiście najbardziej wadliwe : pierwsze to przepływomierz powietrza, drugie egr albo turbo... ale jakieś inne objawy są np: brak mocy, czarne dymienie czy wszytko poza stukaniem jest ok?
"I wtedy Bóg stworzył Toledo i uznał że było piękne"