Rozebrałem dolot i...

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq, koti

Rozebrałem dolot i...

Postprzez sz.p.bartek » 5 listopada 2008, o 22:10

Rozebrałem dolot i... ukazało mi się to: :shock:

Obrazek

Tu w przybliżeniu:
Obrazek

Obrazek

Teraz wiem że EGR to złooo, i w najbliższym wolnym czasie zaślepiam go na amen.
Dodam tylko że ta czarna maź w kolektorze ssącym to nic innego jak sadza. Grubość jej to ok 1cm na całym obwodzie i długości. Normalnie masakra, bo pół dnia zajęło mi wyczyszczenie tego wszystkiego i skręcenie do kupy.
Także polecam każdemu zajrzeć w swój kolektor 8-)
Ostatnio edytowano 7 listopada 2010, o 17:53 przez sz.p.bartek, łącznie edytowano 1 raz
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Avatar użytkownika
sz.p.bartek
Forumowicz
 
Posty: 270
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 15:10
Lokalizacja: Trójmiasto
Car: ...
Engine: ...

Postprzez CYRULIK » 5 listopada 2008, o 22:25

no i dałeś mi do myślenia, rozbierać czy nie, ale syfu sie nazbierało
ps. ja ma ten zawór w swoim silniku AFN
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
Avatar użytkownika
CYRULIK
Junior Admin
 
Posty: 865
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 21:22
Lokalizacja: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)
Car: Leon Zonki ;)
Engine: Moje S 2,5

Postprzez sz.p.bartek » 6 listopada 2008, o 00:17

No ja bym rozbierał na Twoim miejscu, tylko z góry przeznacz sobie na to pół dnia i przygotuj niezbędne narzędzie jak, torx-y, imbusy, grzechotki, bo dostęp do kolektora od strony grodzi jest kiepski.
Do czyszczenia możesz użyć np nafty,
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Avatar użytkownika
sz.p.bartek
Forumowicz
 
Posty: 270
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 15:10
Lokalizacja: Trójmiasto
Car: ...
Engine: ...

Postprzez CYRULIK » 6 listopada 2008, o 00:18

a czym to oczyściłeś mechanicznie czy chemicznie ??????
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
Avatar użytkownika
CYRULIK
Junior Admin
 
Posty: 865
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 21:22
Lokalizacja: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)
Car: Leon Zonki ;)
Engine: Moje S 2,5

Postprzez sz.p.bartek » 6 listopada 2008, o 00:41

Najpierw mechanicznie, nóż, szczotka itp, a potem chemicznie, czymś na wzór nafty.
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Avatar użytkownika
sz.p.bartek
Forumowicz
 
Posty: 270
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 15:10
Lokalizacja: Trójmiasto
Car: ...
Engine: ...

Postprzez SMILE » 6 listopada 2008, o 12:28

w sam raz robotka na długie jesienne wieczory :P
SMILE
Forumowicz
 
Posty: 312
Dołączył(a): 25 maja 2008, o 16:54
Lokalizacja: Józefów/ Mińsk
Car:
Engine:

Postprzez Marcin_tdi » 6 listopada 2008, o 13:14

pamiętaj aby totalnie zaślepic egr i wywalić tą "złotą" rurkę co idzie do kolektora, zatkanie wezyka nie pomaga :)
korekty liczników, odczyt PIN, kasowanie crash data kontrolki airbag, kodowania kluczyków i modułów komfortu, domykanie szyb, pełna diagnostyka 98-2008r., naprawa usterek, tuning
Avatar użytkownika
Marcin_tdi
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 12:02
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Postprzez sz.p.bartek » 6 listopada 2008, o 13:44

Marcin_tdi napisał(a):pamiętaj aby totalnie zaślepic egr i wywalić tą "złotą" rurkę co idzie do kolektora, zatkanie wezyka nie pomaga :)


Ogólnie to mam wyłączony egr kompem, ale teraz jeszcze dołoże "blaszke" aby fizycznie go zaślepić.
O jaką złotą rurkę Ci chodzi?
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Avatar użytkownika
sz.p.bartek
Forumowicz
 
Posty: 270
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 15:10
Lokalizacja: Trójmiasto
Car: ...
Engine: ...

Postprzez kro_ma » 10 listopada 2008, o 09:35

Witam WIECIE ZE ZSALEPIENIE EGR SPOWODUJE PODNIESIENIE TEMP. SPALIN I MOZE SIE TO zle skonczyc
kro_ma
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10 listopada 2008, o 09:27
Lokalizacja: Czestochowa
Car:
Engine:

Postprzez bartek » 10 listopada 2008, o 09:42

czytałem różne fora i wypowiedzi i nic nie słyszałem, aby zaślepienie EGR miało jakiś zły wpływ na silnik :roll:
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Avatar użytkownika
bartek
Sponsor
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 22:12
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Następna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron