Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv.
~DzieX

Dławi się i kopci po przegazówce

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

Dławi się i kopci po przegazówce

Post autor: Kitaj »

Chociażby to że będziemy mieli okazję zobaczyć jak wygląda korba naszego silnika kiedy zrobi akuku w bloku :mrgreen: Między innymi dlatego nie robi sie na stacji diagnostycznej badań zadymienia gdyż chyba 3 razy przez okres 5-6 sek trzeba wcisnąć do podłogi.
Diesla można pałować ile tylko fabryka dała ale gdy ma obciążenie :-)

Z ciekawostek napisze także że chyba w nowszych BMW jest coś takiego że gdy na luzie wciśniemy gaz do końca to silnik nie osiągnie nam więcej niż 3 tyś obr (mowa o dieslu) wiec także w tych samochodach badanie zadymienia jest niewykonalne :-)
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Skąd?: Warszawa

Dławi się i kopci po przegazówce

Post autor: Bartosz_n »

dominik, pewnie kolega laska1193, wyciąga takie wnioski z różnych tekstów internetowych. Za pewne ma na myśli , że diesla nie powinno się od razu piłować bo szkodzi to turbine no i oczywiście ma rację ale co do przy gazowania silnika w normalnych warunkach jego pracy to nie rozumniem co może się stać. też słyszałem o tych blokadach w BMW. Ale Chyba jest jakiś wyłącznik do tego. ?
Ostatnio zmieniony 06 gru 2011, 20:30 przez Bartosz_n, łącznie zmieniany 1 raz.
wodar
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:25

Dławi się i kopci po przegazówce

Post autor: wodar »

A ja myśle że trzeba wyczyścic odme. Też to kiedyś przerabiałem i czyszczenie odmy pomogło.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

Dławi się i kopci po przegazówce

Post autor: Kitaj »

Silnik diesla przy dużych obrotach podczas pracy na luzie zaczyna wpadać w drgania które się na siebie nakładają i właśnie najczęściej wysiadają korbowody, sworznie tłokowe...
Podczas pracy pod obciążeniem takie zjawisko nie występuje :-)

W benzynie też występuje coś takiego jednak w dużo mniejszym stopniu ;-)
barneyoss

Dławi się i kopci po przegazówce

Post autor: barneyoss »

laska1193 pisze:A nie wiesz, że TDI się nie przygazowuje. To teraz płacisz za swoją głupotę.

Kolego, nie jestem durniem żeby na jałowym wcisnąć pedał w podłogę i tak trzymać ciesząc miche :!:
Wiem, że TDi nie lubi ostrego huśtania po obrotach bez obciążenia, ale doczytaj że dziś mi się to zdarzyło przypadkiem, bo straciłem trakcje i moment obroty poleciały powyżej 4tyś. Poza tym auto nie było całkowicie bez obciążenia, bo oblodzenia jeszcze nie ma. A jako, że problem pojawił się już 3ci raz postanowiłem się z wami naradzić.
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Skąd?: Katowice

Dławi się i kopci po przegazówce

Post autor: bartekmk »

tak jak Kitaj mowi, ani diesla ani benzyny nie lubia duzych obrotw na jałowym . nawet na jedynce powinno sie unikac butowania do konca.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dławi się i kopci po przegazówce

Post autor: szymekgd »

wodar, czysciles ´grzybek´ czy przewody odmy? Czytalem,ze przy niedroznej odmie silnik potrafi wiecej oleju wyrzucac,ale zeby robic źadyme´?
wodar
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:25

Dławi się i kopci po przegazówce

Post autor: wodar »

szymekgd jedno i drugie.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Wyplosz
Forumowicz
Posty: 868
Rejestracja: 11 cze 2010, 12:01
Auto: TOLEDO 1M
Model: AGZ
Skąd?: Krosno / Rzeszów / Stalowa Wola

Dławi się i kopci po przegazówce

Post autor: Wyplosz »

Kitaj, żeby sprawdzić zadymienie to nie trzeba trzymać 5-6 s tylko raz do spodu przy temp. 90st a drugi etap badania to 1-2 minuty przy 2500-3000 Obr/min, nie wiem gdzie Ty wyczytałeś o tym badaniu na pełnym bucie ale pierwsze słyszę o tym
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym :D
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

Dławi się i kopci po przegazówce

Post autor: Kitaj »

W gazecie Motor albo Auto Świat coś takiego czytałem że wykonuje się 3 próby takie jak opisałem wyżej :-)
ODPOWIEDZ