FAQ       Zaloguj    Rejestracja    Download   



Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Sony
2013-07-04, 19:15
Wymiana uszczelki pod głowicą
Autor Wiadomość
pawelostrowski2 

Auto: Seat Toledo II 1.9 TDI
Zabezpieczenie: 22222
Wiek: 27
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 45
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2012-08-27, 19:01   

w tym tygodniu mam zamiar zrobić vagiem pomiary i ustalić co jest przyczyna urtaty częsciowej mocy. proszę o kody które mam zrobić i wkleje do tematu. odatkowo po remoncie silnika nie działa klima. bezpiecznik całe czynnik chłodzacy został sciągnięty i zalany nowy. ciśnienie jest prawidłowe ale nie załącza sie klima kostki sprawdzone mozecie podsunąc mi jakieś propozycje co to moze być z góry dziękuje.
 
 
leeon 
Sponsor


Auto: Toledo 1M 1.9TDI ASV 110KM 01'
Zabezpieczenie: 12345
Wiek: 22
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 339
Skąd: STW / RZE
Wysłany: 2013-03-26, 11:58   Pompa czy uszczelka pod glowica??

Witam, rozmyślam nad problemami mojego auta i rozważam 2 opcje: UPG i pompę, proszę o radę.

Objawy:
- Ubytki płynu chłodniczego (najczęściej latem ok litr na 1000km).
- Brak widocznych wycieków (węże posprawdzane)
- Bardzo duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym (gdy go odkręcę na gorącym silniku).
- Zaobserwowałem ciemny nalot w zbiorniczku wyrównawczym - olej?.
- Brak masła i rosy na korku oleju/bagnecie.
- Górny wąż chłodnicy twardy.
- Termostat wymieniony na original (sklep VW/AUDI 100zł), czujnik sprawny (porównywałem wskazania VAG'a)
- Auto bierze olej (średnio przed przewidziana wymiana zapala się zółta kontrolka poziomu (castrol magnatec 10w40 Diesel).
- Weże od IC maja delikatny nalot oleju (norma), turbo sprawdzane (znikome luzy wirnika, olej nigdzie tu nie cieknie), odma spocona, delikatnie wilgotne okolice uszczelki pokrywy zaworów.
- Zimą gdy aku odmówi wspolpracy i odpalam na kable z komory silnika wydobywa sie chmura białego dymu (woda w obiegu?).
- Rozrząd ma nalatane 75kkm.
- Auto jak już się nagrzeje to wskazówka nie przekracza 90*, jednak gdy sie zatrzymam temperatura powolnie spada.

Może ktoś mi pomoże pozbierać te fakty w jakąś jedna całość, bo już nie wiem co myśleć... :570:

[ Dodano: 2013-03-26, 12:04 ]
W odniesieniu do poniższego linku:
http://forum.opel24.com/t...zczelki-gowicy/

1 - tak
2 - kulawo to pojecie wzgledne - nie moge sie okreslić.
3 - Zimą jak każdy diesel, ale bez przesady
4 - nie,
5 - Czarny nalot,
6 - Wężykiem nadmiaru coś bombelkuje i paruje (nie wiem czy to spaliny czy ze wzgledu na temp cieczy)
7 - po otwarciu zbiornika plyn sie podnosi, ale nie wywala go wiecej niz wlalem
8 - niedogrzewanie
9 - Tylko górny wąż.
10 - nie mam jak sprawdzić
11, 12 - odpada
_________________
Nowy crack do Vag-Com,ETKA, ELSA, schematy, opisy

 
 
kornat 


Auto: Toledo II 1.9TDI AHF+
Zabezpieczenie: 22111
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1868
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2013-03-26, 12:13   

Jak odkręcasz korek na ciepłym silniku to poziom płynu rośnie i syczy? Podmień korek zbiorniczka i zaobserwuj. Jak nie pomoże to na 99% uszczelka a to koszt ok. 1000zł
_________________

 
 
leeon 
Sponsor


Auto: Toledo 1M 1.9TDI ASV 110KM 01'
Zabezpieczenie: 12345
Wiek: 22
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 339
Skąd: STW / RZE
Wysłany: 2013-03-26, 12:33   

kornat napisał/a:
Jak odkręcasz korek na ciepłym silniku to poziom płynu rośnie i syczy? Podmień korek zbiorniczka i zaobserwuj. Jak nie pomoże to na 99% uszczelka a to koszt ok. 1000zł


Tak wlasnie rosnie i syczy bardziej niz wczesniej. Przewertowalem neta pod wzgledem toku prac do wymiany, nie wyglada to tak tragicznie bd musial sie podjac - jednak nie wiem jednoznacznie jaka uszczelka idzie do asv.. etka podaje 038 103 383 H, AM, AN. Może ktoś doradzi, zebym nie zamawial z rozkreconym autem bo czas tez jest wazny;)
_________________
Nowy crack do Vag-Com,ETKA, ELSA, schematy, opisy

 
 
Dayanka 


Auto: Toledo II 1.9 TDI ASV 2002r.
Zabezpieczenie: 19842
Wiek: 30
Dołączyła: 04 Sty 2009
Posty: 78
Skąd: Kozienice
Wysłany: 2013-03-26, 14:15   

miałam podobne objawy, nie wszystkie ale większość. Była uszczelka do wymiany
_________________
Diabła Wart Ten Mężczyzna, Który Nie Wie Czego Chce!
 
 
Kitaj 


Auto: Toledo II 1.9 TDI AGR+ 1999
Zabezpieczenie: 12345
Wiek: 23
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 1747
Skąd: Okolice Oławy
Wysłany: 2013-03-26, 16:15   

Ja to bym sie pospieszył bo o ile po rozgrzaniu silnika ci nie dymi na biało to płyn idzie do miski a jazda na czymś takim nie jest wskazana tym bardziej że dolewasz litr na tysiąc km...
_________________
Mój Niedźwiedź Polarny ;-)
 
 
szymekgd 
Sponsor

Auto: Toledo TDI AFN
Zabezpieczenie: 54321
Wiek: 41
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 3797
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-03-26, 17:44   

Kitaj napisał/a:
Ja to bym sie pospieszył bo o ile po rozgrzaniu silnika ci nie dymi na biało to płyn idzie do miski a jazda na czymś takim nie jest wskazana tym bardziej że dolewasz litr na tysiąc km...


Ale olej też ubywa, pytanie gdzie znika?
_________________
Michal
 
 
leeon 
Sponsor


Auto: Toledo 1M 1.9TDI ASV 110KM 01'
Zabezpieczenie: 12345
Wiek: 22
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 339
Skąd: STW / RZE
Wysłany: 2013-03-26, 18:32   

szymekgd napisał/a:
Kitaj napisał/a:
Ja to bym sie pospieszył bo o ile po rozgrzaniu silnika ci nie dymi na biało to płyn idzie do miski a jazda na czymś takim nie jest wskazana tym bardziej że dolewasz litr na tysiąc km...


Ale olej też ubywa, pytanie gdzie znika?


Z olejem tez jest ciekawostka. Oleju po wymianie jakoś znacząco nie ubywa. Jednak gdy ma już nalatane ok 10-12kkm (czyli w okolicy wymiany) to "zjada" go w przeciągu tygodnia. Zaobserwowałem to już 2 krotnie. Może coś z olejem nie tak? Nie znam się na ich właściwościach niestety.

Rurką przy turbinie nie cieknie na pewno, samo turbo tez go nie pożera bo wtedy by kopcił na czarno, a tego w lusterku nie zaobserwowałem (często zerkam za siebie przy butowaniu).

Mi osobiście już ręce opadają, jak nie lag turbiny (o tym bylo w innym temacie) to podejrzenie uszczelki...

Czy mogę w jakiś sposób sprawdzić przedmuch uszczelki z relacji olej - chłodziwo ?
Np spuszczając oliwę i chłodziwo i dmuchanie kompresorem w bagnet szukając odpowiedzi w chłodzeniu? i odwrotnie? (tak wiem masło-maslane :mrgreen: ) Czy w ten sposób istnieje prawdopodobieństwo rozdmuchania uszczelki do reszty? teoretycznie w chłodzeniu panuje 1,5bara ;) .....
_________________
Nowy crack do Vag-Com,ETKA, ELSA, schematy, opisy

 
 
cash 


Auto: Toledo II TDI ASV
Zabezpieczenie: 12345
Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 229
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-26, 18:49   

Pojedź może na test spalin w układzie chłodzenia. Mało kosztuje, a może coś podpowie ;)
_________________

 
 
leeon 
Sponsor


Auto: Toledo 1M 1.9TDI ASV 110KM 01'
Zabezpieczenie: 12345
Wiek: 22
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 339
Skąd: STW / RZE
Wysłany: 2013-03-26, 18:52   

I tak też zrobię, pojadę do mechanika, niech zrobi test spalin i kompresji na cylindrach - jeśli z któregoś cylindra ucieka to mamy kolejny element układanki.
_________________
Nowy crack do Vag-Com,ETKA, ELSA, schematy, opisy

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Partnerzy forum:

 :: Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group ::  Template subEarth by Kisioł modified by Gilu & Slideroh :: 
Programosy