Wymiana uszczelki pod głowicą

Tematy ogólno-techniczne

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq, Roxon40, peter174

Postprzez pawelostrowski2 » 27 sierpnia 2012, o 20:01

w tym tygodniu mam zamiar zrobić vagiem pomiary i ustalić co jest przyczyna urtaty częsciowej mocy. proszę o kody które mam zrobić i wkleje do tematu. odatkowo po remoncie silnika nie działa klima. bezpiecznik całe czynnik chłodzacy został sciągnięty i zalany nowy. ciśnienie jest prawidłowe ale nie załącza sie klima kostki sprawdzone mozecie podsunąc mi jakieś propozycje co to moze być z góry dziękuje.
pawelostrowski2
Forumowicz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 15 lipca 2010, o 12:28
Lokalizacja: Kwidzyn
Car:
Engine:
Gender: Brak

Pompa czy uszczelka pod glowica??

Postprzez leeon » 26 marca 2013, o 12:58

Witam, rozmyślam nad problemami mojego auta i rozważam 2 opcje: UPG i pompę, proszę o radę.

Objawy:
- Ubytki płynu chłodniczego (najczęściej latem ok litr na 1000km).
- Brak widocznych wycieków (węże posprawdzane)
- Bardzo duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym (gdy go odkręcę na gorącym silniku).
- Zaobserwowałem ciemny nalot w zbiorniczku wyrównawczym - olej?.
- Brak masła i rosy na korku oleju/bagnecie.
- Górny wąż chłodnicy twardy.
- Termostat wymieniony na original (sklep VW/AUDI 100zł), czujnik sprawny (porównywałem wskazania VAG'a)
- Auto bierze olej (średnio przed przewidziana wymiana zapala się zółta kontrolka poziomu (castrol magnatec 10w40 Diesel).
- Weże od IC maja delikatny nalot oleju (norma), turbo sprawdzane (znikome luzy wirnika, olej nigdzie tu nie cieknie), odma spocona, delikatnie wilgotne okolice uszczelki pokrywy zaworów.
- Zimą gdy aku odmówi wspolpracy i odpalam na kable z komory silnika wydobywa sie chmura białego dymu (woda w obiegu?).
- Rozrząd ma nalatane 75kkm.
- Auto jak już się nagrzeje to wskazówka nie przekracza 90*, jednak gdy sie zatrzymam temperatura powolnie spada.

Może ktoś mi pomoże pozbierać te fakty w jakąś jedna całość, bo już nie wiem co myśleć... :570:

[ Dodano: 2013-03-26, 12:04 ]
W odniesieniu do poniższego linku:
http://forum.opel24.com/topic/26190-obj ... ki-gowicy/

1 - tak
2 - kulawo to pojecie wzgledne - nie moge sie okreslić.
3 - Zimą jak każdy diesel, ale bez przesady
4 - nie,
5 - Czarny nalot,
6 - Wężykiem nadmiaru coś bombelkuje i paruje (nie wiem czy to spaliny czy ze wzgledu na temp cieczy)
7 - po otwarciu zbiornika plyn sie podnosi, ale nie wywala go wiecej niz wlalem
8 - niedogrzewanie
9 - Tylko górny wąż.
10 - nie mam jak sprawdzić
11, 12 - odpada
Avatar użytkownika
leeon
Sponsor
 
Posty: 421
Dołączył(a): 29 lipca 2010, o 20:41
Lokalizacja: Stalowa Wola / Rzeszów
Car:
Engine:
Gender: Brak

Postprzez kornat » 26 marca 2013, o 13:13

Jak odkręcasz korek na ciepłym silniku to poziom płynu rośnie i syczy? Podmień korek zbiorniczka i zaobserwuj. Jak nie pomoże to na 99% uszczelka a to koszt ok. 1000zł
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2389
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car:
Engine:
Gender: Brak

Postprzez leeon » 26 marca 2013, o 13:33

kornat napisał(a):Jak odkręcasz korek na ciepłym silniku to poziom płynu rośnie i syczy? Podmień korek zbiorniczka i zaobserwuj. Jak nie pomoże to na 99% uszczelka a to koszt ok. 1000zł


Tak wlasnie rosnie i syczy bardziej niz wczesniej. Przewertowalem neta pod wzgledem toku prac do wymiany, nie wyglada to tak tragicznie bd musial sie podjac - jednak nie wiem jednoznacznie jaka uszczelka idzie do asv.. etka podaje 038 103 383 H, AM, AN. Może ktoś doradzi, zebym nie zamawial z rozkreconym autem bo czas tez jest wazny;)
Avatar użytkownika
leeon
Sponsor
 
Posty: 421
Dołączył(a): 29 lipca 2010, o 20:41
Lokalizacja: Stalowa Wola / Rzeszów
Car:
Engine:
Gender: Brak

Postprzez Dayanka » 26 marca 2013, o 15:15

miałam podobne objawy, nie wszystkie ale większość. Była uszczelka do wymiany
Diabła Wart Ten Mężczyzna, Który Nie Wie Czego Chce!
Avatar użytkownika
Dayanka
Forumowicz
 
Posty: 91
Dołączył(a): 4 stycznia 2009, o 13:54
Lokalizacja: Kozienice
Car:
Engine:
Gender: Brak

Postprzez Kitaj » 26 marca 2013, o 17:15

Ja to bym sie pospieszył bo o ile po rozgrzaniu silnika ci nie dymi na biało to płyn idzie do miski a jazda na czymś takim nie jest wskazana tym bardziej że dolewasz litr na tysiąc km...
Mój Niedźwiedź Polarny ;-)
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2815
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: Toledo
Engine: 1M AGR+
Gender: Brak

Postprzez szymekgd » 26 marca 2013, o 18:44

Kitaj napisał(a):Ja to bym sie pospieszył bo o ile po rozgrzaniu silnika ci nie dymi na biało to płyn idzie do miski a jazda na czymś takim nie jest wskazana tym bardziej że dolewasz litr na tysiąc km...


Ale olej też ubywa, pytanie gdzie znika?
Michal
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4289
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:
Gender: Brak

Postprzez leeon » 26 marca 2013, o 19:32

szymekgd napisał(a):
Kitaj napisał(a):Ja to bym sie pospieszył bo o ile po rozgrzaniu silnika ci nie dymi na biało to płyn idzie do miski a jazda na czymś takim nie jest wskazana tym bardziej że dolewasz litr na tysiąc km...


Ale olej też ubywa, pytanie gdzie znika?


Z olejem tez jest ciekawostka. Oleju po wymianie jakoś znacząco nie ubywa. Jednak gdy ma już nalatane ok 10-12kkm (czyli w okolicy wymiany) to "zjada" go w przeciągu tygodnia. Zaobserwowałem to już 2 krotnie. Może coś z olejem nie tak? Nie znam się na ich właściwościach niestety.

Rurką przy turbinie nie cieknie na pewno, samo turbo tez go nie pożera bo wtedy by kopcił na czarno, a tego w lusterku nie zaobserwowałem (często zerkam za siebie przy butowaniu).

Mi osobiście już ręce opadają, jak nie lag turbiny (o tym bylo w innym temacie) to podejrzenie uszczelki...

Czy mogę w jakiś sposób sprawdzić przedmuch uszczelki z relacji olej - chłodziwo ?
Np spuszczając oliwę i chłodziwo i dmuchanie kompresorem w bagnet szukając odpowiedzi w chłodzeniu? i odwrotnie? (tak wiem masło-maslane :mrgreen: ) Czy w ten sposób istnieje prawdopodobieństwo rozdmuchania uszczelki do reszty? teoretycznie w chłodzeniu panuje 1,5bara ;) .....
Avatar użytkownika
leeon
Sponsor
 
Posty: 421
Dołączył(a): 29 lipca 2010, o 20:41
Lokalizacja: Stalowa Wola / Rzeszów
Car:
Engine:
Gender: Brak

Postprzez cash » 26 marca 2013, o 19:49

Pojedź może na test spalin w układzie chłodzenia. Mało kosztuje, a może coś podpowie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
cash
Forumowicz
 
Posty: 289
Dołączył(a): 31 lipca 2012, o 20:41
Lokalizacja: Lublin
Car:
Engine:
Gender: Brak

Postprzez leeon » 26 marca 2013, o 19:52

I tak też zrobię, pojadę do mechanika, niech zrobi test spalin i kompresji na cylindrach - jeśli z któregoś cylindra ucieka to mamy kolejny element układanki.
Avatar użytkownika
leeon
Sponsor
 
Posty: 421
Dołączył(a): 29 lipca 2010, o 20:41
Lokalizacja: Stalowa Wola / Rzeszów
Car:
Engine:
Gender: Brak

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość