Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
west21
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2014, 17:13
Auto: Seat Toledo 1m
Model: 1.9 TDI ARL
Skąd?: Gryfino

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: west21 »

Witam

Mam problem ze swoim Toledo 1.9 Tdi Arl 150

Jadąc dziś samochodem po 3 km na 6 biegu i przy prędkości 120 km/h zaczęło cos dziwnego się dziać z autem zaczęło szarpać przy dodawaniu gazu jak by brakło paliwa a jest pół baku ,zredukowałem na niższy bieg to samo az do 1 i auto chodziło jak traktor ,myślałem ze sprzęgło poszło , auto dostało jakiś dziwnych wibracji na całą budę , miałem 3 km do domu wiec pojechałem tam otworzyłem maskę i lipa normalnie Ursus zgasiłem auto po chwili odpaliłem i cisza zrobiłem 20 km jak na razie i cisza jestem przed wymiana oleju i filtrów ale oprócz filtrów czy cos innego może być ?>
Awatar użytkownika
Art
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 24 lis 2012, 09:12

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: Art »

Obstawiam filtr paliwa.
Nie pomoże koni kupa, gdy kierowca dupa.
west21
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2014, 17:13
Auto: Seat Toledo 1m
Model: 1.9 TDI ARL
Skąd?: Gryfino

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: west21 »

Witam dziś podłączyłem pod kompa co sie okazało ze pierwszy wtrysk brak osprzętu ale skasowałem go i narazie cisza
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Skąd?: Niepołomice

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: marek_igor »

Pasowałoby może dekiel ściągnąć i zobaczyć na wtyczki przy pompowtryskach
Berol
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 24 kwie 2013, 14:44

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: Berol »

west21,
Miałem dokładne to samo w swoim ARL, dodatkowo zapalała mi się kontrolka od ESP/ASR
Podłączeni do kompa wykazało błąd na jednym z wtryskiwaczy.
Im dłużej z tym jeździłem tym częściej się tak działo, aż w końcu reset (zgaszenie silnika i ponowne odpalenie po chwili) przestało pomagać.
U mnie skończyło się na wymianie listwy sterującej pracą pompowtryskiwaczy.
Mimo to najpierw sprawdź filtr paliwa - wymień skoro i tak Cię czeka wymiana oleju.
Jak nie pomoże to obstawiałbym wtryskiwacze, albo listwę sterującą.
BUŁAS

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: BUŁAS »

Witam.
Mam podobne obiawy, szarpanie, zapalajaca sie kontrolka ESP wymieniłem filtr paliwa bo miałem Filtrona na Safima.
Samochod szarpie jak szarpał nic sie nie zmieniło, ktos wie co to za filtr Safima? moze to jeszcze gorszy shit od Filtrona?
A jak to nie filtr to nie wiem co jest przyczyna!
west21
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2014, 17:13
Auto: Seat Toledo 1m
Model: 1.9 TDI ARL
Skąd?: Gryfino

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: west21 »

Siemka a podłączałeś pod kompa ,kontrolka ESP to może moduł g200 się zepsuł

Radził bym podłączyć pod kompa wtedy dużo rzeczy się dowiesz
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7071
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: Sony »

BUŁAS, po primo to tak jak kolega wyżej radzi podepnij auto pod kompa. Sprawdź jakie są wartości na wtryskach etc. Po secundo firma Sofima (taka jest prawidłowa nazwa) jest w PL raczej mało znaną firmą, a wywodzi się z Włoch. Różne opinie o niej krążą. Ja swego czasu trafiłem na artykuł, gdzie testowali filtry oleju to Sofima plasowała się gdzieś w połowie stawki. Osobiście w sprawie filtrów od wielu lat mam zaufanie do firmy Mann.
Kasa
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 14 kwie 2014, 10:55

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: Kasa »

Cześć,

Niedawno stałem się właścicielem Toledo 1M TDI 110KM. Niestety niedługo po zakupie zaczęły się pojawiać problemy z szarpaniem. Jest ono najbardziej widoczne na niskich obrotach, w okolicach 1100-1400 na 2 i 3 biegu. Aczkolwiek efekt szarpania da się uzyskać na innych biegach. Dodatkowo porównując do tego samego silnika w Octavii chodzi on dosyć głośno przy obrotach poniżej 2000.

Szukałem informacji w internecie, ale niestety nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi co może być odpowiedzialne.

Przy kupnie samochodu był podłączany i w komputerze nie było żadnych błędów - aczkolwiek wtedy nie było problemów z szarpaniem. Za parę dni będę miał dostęp do kabla i będę mógł sprawdzić jeszcze raz.

Próbowałem odłączania przepływomierza i/lub wypinania wtyczki impulsatora. W obu przypadkach samochód dalej szarpał.

Czy mógłby ktoś potwierdzić, że przy takich objawach winny jest nastawnik pompy? Przed kupnem nowego (regenerowanego) chciałbym mieć w miarę pewność, że to rozwiąże problem. A może jakieś inne pomysły, co jeszcze warto by było sprawdzić?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: szymekgd »

Kasa pisze:Czy mógłby ktoś potwierdzić, że przy takich objawach winny jest nastawnik pompy?


Teoretycznie wyeliminowałeś nastawnik jako przyczynę szarpania przez odpięcie impulsatora.

Filtr paliwa wymieniałeś, jakiej firmy masz? Spróbuj wlać preparat do czyszczenia wtrysków.
Michal
ODPOWIEDZ