Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv.
~DzieX

Świece żarowe

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
kuba1987
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 22 maja 2014, 21:07
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Łódz

Świece żarowe

Post autor: kuba1987 »

Dzięki za pomoc :-)
beny007
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 13 lut 2014, 17:39
Auto: Seat Toledo 1M 2000
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Siemiatycze

Świece żarowe

Post autor: beny007 »

Mam problem z urwaną świecą żarową.
Czy ktoś zna/może polecić dobry zakład, który zajmuje się wykręcaniem takich świec bez ściągania głowicy w okolicach Siemiatycz/Białystok/Siedlce/Biała Podlaska.
gumis138
Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 15 gru 2014, 12:32

Świece żarowe

Post autor: gumis138 »

Witam mam pytanie. Przy jakim mniej więcej przebiegu wysiadły wam oryginalne świece żarowe BERU bo z tego co wiem to takie były montowane na pierwszy montaż u mnie przy ostatnim sprawdzeniu grzała tylko jedna i odpalał nawet nie najgorzej :lol: https://www.youtube.com/watch?v=dnFL7MMBaZA
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Kielce

Świece żarowe

Post autor: eR »

Może takie pytanko trochę z innej beczki ale jednak o świecach żarowych... Wykręcał ktoś już może świece żarowe, których gwinty poprzednio były smarowane smarem miedziowym ? Ostatnio gdzieś wyczytałem, że lepiej wkręcić na sucho niż dawać smar miedziowy. Jeśli już smarować to pastą ceramiczną. No i po zagłębieniu się w temat teoria nie używania smaru miedziowego (który może wejść w reakcję z alu, z którego wykonana jest głowica silnika) wydaje się logiczna. Tylko, że ja oczywiście gdy wkręcałem u siebie dałem właśnie smar miedziany :-)
Awatar użytkownika
strazak
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 21 gru 2008, 18:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Zgorzelec

Świece żarowe

Post autor: strazak »

Jak zmieniałem świece też wkręcałem je na sucho, ale gdybym miał smar ceramiczny to na pewno bym gwint świec posmarował, ale nie miedzią, którą zastosowałem w zaciskach i po czasie była lipa :-/ zacieranie prowadnic.
STRAŻAK Z POWOŁANIA!!! FOTOGRAFIA Z PASJII !!!
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Kielce

Świece żarowe

Post autor: eR »

Znalazłem parę wypowiedzi na necie, że nawet po kilku latach nasmarowane odkręcały się tak samo jak nie nasmarowane. Głowica silnika to też pewnie jakiś stop aluminium i reakcja z miedzią może być różna. Na wiosnę spróbuję to się przekonam :-)
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Świece żarowe

Post autor: kornat »

Ja bym nie smarował.
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Skąd?: Warszawa

Świece żarowe

Post autor: Bartosz_n »

Ogólnie nie powinno ,, mieszać się '' miedzi z aluminium .
Nawet nasmarowane będzie ciężko wykręcic , pracują w takim miejscu , ze mają prawo porządnie się trzymać ;-)
kielich
Forumowicz
Posty: 274
Rejestracja: 29 paź 2013, 18:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Warszawa

Świece żarowe

Post autor: kielich »

Jak sprawdzić czy świece są sprawne??
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Świece żarowe

Post autor: vwir »

Chcesz metodę szybką ale orientacyjną, czy bardziej czasochłonną ale pewniejszą?
ODPOWIEDZ